مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,296
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بازاریابی و صادرات میوه و تره بار ایران (1374 الی 1383)

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 48

چکیده

 ایران علی رغم داشتن مزیت نسبی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی, متاسفانه در مرحله ی صدور و در صحنه بین المللی به دلیل ناکارایی عملیات بازاریابی, در مقایسه با کشورهای رقیب, این مزیت را از دست داده است. در مقاله حاضر, ضمن بیان اهمیت بازاریابی محصولات کشاورزی و معرفی استراتژی های مختلف بازرگانی, منافع بازاریابی محصولات کشاورزی را تحلیل نموده و بازارهای صادراتی میوه و تره بار ایران را شناسایی و مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین کشورهای صادر کننده ی رقیب ایران در صادرات میوه و تره بار را مشخص نموده و به تجزیه و تحلیل هر یک پرداخته ایم. از جمله پیشنهادات مقاله حاضر در زمینه اتخاذ سیاست صادرات, می توان به شناساندن قوانین و مقررات بازرگانی خارجی و بررسی عوامل موثر بر توسعه  صادرات محصولات کشاورزی اشاره نمود. علاوه بر این, کاهش بوروکراسی و ضوابط بازدارنده  اداری, گسترش امکانات بازاریابی و تبلیغات, اعطای تسهیلات اعتباری به صادرکنندگان و ایجاد شرکت های حمل و نقل بین المللی, به منظور حمایت از صادرکنندگان توصیه می شود. همچنین توسعه امکانات بسته بندی, به عنوان یک اقدام اصلاحی مهم در فرایند صادرات به شمار می آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاحی، اسماعیل، و خلیلیان، صادق. (1387). بررسی بازاریابی و صادرات میوه و تره بار ایران (1374 الی 1383). بررسی های بازرگانی، دوره جدید - 4(28)، 37-48. SID. https://sid.ir/paper/454200/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحی اسماعیل، خلیلیان صادق. بررسی بازاریابی و صادرات میوه و تره بار ایران (1374 الی 1383). بررسی های بازرگانی[Internet]. 1387؛دوره جدید - 4(28):37-48. Available from: https://sid.ir/paper/454200/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل فلاحی، و صادق خلیلیان، “بررسی بازاریابی و صادرات میوه و تره بار ایران (1374 الی 1383)،” بررسی های بازرگانی، vol. دوره جدید - 4، no. 28، pp. 37–48، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454200/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button