Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,659
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تصویرسازی دیداری و حرکتی دانش آموزان نابینا و عادی

صفحات

 صفحه شروع 382 | صفحه پایان 388

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش, مقایسه تصویرسازی دیداری و حرکتی دانش آموزان پسر نابینای مقطع راهنمایی با دانش آموزان عادی شهر تهران در این مقطع است. روش: در پژوهش پس رویدادی حاضر 60 نفر حضور داشتند, که از این تعداد 30 نفر دانش آموز نابینای مادرزادی بودند و 30 نفر دیگر ازبین دانش آموزان عادی انتخاب شدند. نمونه گیری به صورت تصادفی خوشه ای از بین دانش آموزان مدارس عادی و به صورت تصادفی از مدارس نابینایان شهر تهران صورت گرفت. در این پژوهش از دو پرسشنامه ارزیابی تصویرسازی حرکتی(VMIQ)  و پرسشنامه ارزیابی تصویرسازی دیداری(VVIQ)  استفاده شد. جهت تحلیل داده ها از آزمون آماری  tمستقل استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که دانش آموزان نابینا به لحاظ تصویرسازی دیداری در سطح پایین تر از گروه عادی عمل کردند و تفاوت بین آنها معنادار بود. بین دو گروه از لحاظ تصویرسازی حرکتی تفاوت معناداری وجود نداشت و هر دو گروه تقریبا در یک سطح عمل کردند. نتیجه گیری: در افراد نابینا نیز تصویرسازی دیداری و حرکتی وجود دارد, اما آنها عملکرد ضعیف تری در تصویرسازی دیداری نسبت به افراد عادی دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، علمدار، خانبانی، مهدی، خواجه پور، لیلا، و حاتمی، حجت. (1387). تصویرسازی دیداری و حرکتی دانش آموزان نابینا و عادی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 8(4 (پیاپی 30))، 382-388. SID. https://sid.ir/paper/456519/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی علمدار، خانبانی مهدی، خواجه پور لیلا، حاتمی حجت. تصویرسازی دیداری و حرکتی دانش آموزان نابینا و عادی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1387؛8(4 (پیاپی 30)):382-388. Available from: https://sid.ir/paper/456519/fa

    IEEE: کپی

    علمدار یوسفی، مهدی خانبانی، لیلا خواجه پور، و حجت حاتمی، “تصویرسازی دیداری و حرکتی دانش آموزان نابینا و عادی،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 8، no. 4 (پیاپی 30)، pp. 382–388، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/456519/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا