مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,461
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

373
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سرفصل و محتوای دروس تربیت بدنی در کارآفرینی دانش آموختگان این رشته

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 223

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق, بررسی نظرهای دانشجویان تربیت بدنی و کارفرمایان ورزشی در زمینه سرفصل و محتوای دروس تربیت بدنی است. این مطالعه درصدد پاسخگویی به این پرسش است که آیا محتوای دروس نقش موثری در کارآفرینی دانش آموختگان دارد یا خیر؟ روش تحقیق توصیفی و از نوع میدانی است. به این منظور 260 نفر از دانشجویان و 49 نفر از کارفرمایان بخش ورزشی استان اردبیل به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها به منظور پاسخ دهی به پرسش های اصلی تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته که شامل 44 سوال بسته پاسخ در مقیاس پنج درجه ای لیکرت برای دانشجویان و پرسشنامه ای حاوی سوالات مشابه با سوالات دانشجویان و دو سوال پاسخ باز برای کارفرمایان است, استفاده شد. اعتبار پرسشنامه ها توسط متخصصان تربیت بدنی تأیید و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 73 درصد ارزیابی شد. نتایج تحقیق نشان داد بین نظر دو گروه از کارفرمایان (مربیان و مدیران ستادی) درخصوص تناسب سرفصل دروس تربیت بدنی با نیازهای شغلی (P=0.56 و T=2.92) و راهکارهای آموزشی از طریق مراکز کارآفرینی (P=0.35 و T=0.68) و نقش دانشکده های تربیت بدنی در تقویت روحیه کارآفرینی (P=0.26 و T=1.91) و نقش دولت در حمایت از فعالیت های کارآفرینانه دانش آموختگان (P=0.16 و T=0.20) تفاوت آماری معنی داری وجود ندارد. لزوم آموزش کارآفرینی به دانشجویان تربیت بدنی, ایجاد فضای میانه و تعاملی بین محیط های یادگیری و اجرا, تجدیدنظر و انطباق سرفصل و محتوای دروس با نیازهای جامعه و تدوین قوانینی که بتواند از نوآوری ها و خلاقیت ها در عرصه ورزش حمایت کند, از دیگر مولفه های مورد بحث در این مقاله است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فراهانی، ابوالفضل، گودرزی، محمود، عزیزیان کهن، نسرین، و احمدی، سیدعلی اکبر. (1388). نقش سرفصل و محتوای دروس تربیت بدنی در کارآفرینی دانش آموختگان این رشته. مدیریت ورزشی (حرکت)، -(1)، 203-223. SID. https://sid.ir/paper/459015/fa

    Vancouver: کپی

    فراهانی ابوالفضل، گودرزی محمود، عزیزیان کهن نسرین، احمدی سیدعلی اکبر. نقش سرفصل و محتوای دروس تربیت بدنی در کارآفرینی دانش آموختگان این رشته. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1388؛-(1):203-223. Available from: https://sid.ir/paper/459015/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل فراهانی، محمود گودرزی، نسرین عزیزیان کهن، و سیدعلی اکبر احمدی، “نقش سرفصل و محتوای دروس تربیت بدنی در کارآفرینی دانش آموختگان این رشته،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 1، pp. 203–223، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/459015/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button