مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر الگوی آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر کاهش افسردگی کودکان

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 20

چکیده

قصه گویی به عنوان روشی غیرمستقیم برای ارایه  چهارچوبی برای آموزش و ارتقا خودفهمی, کارآیی و وحدت دادن به تجارب, می تواند در سلامت کودکان و نوجوانان نقشی موثر داشته باشد. هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر الگوی آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر کاهش میزان افسردگی کودکان دبستانی سال چهارم و پنجم ابتدایی بود. از مقیاس افسردگی کودکان (CED-DS؛ وایزمن و اورواشل, 1980) جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد. ابتدا آزمودنی ها بر اساس نمره افسردگی به طور جفتی همتا شدند و سپس هر یک از جفت ها به تصادف در گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. گروه نمونه شامل 31 نفر از داوطلبان شرکت در کارگاه قصه گویی, بودند. طرح آزمایشی طی 12 جلسه اجرا و دو هفته بعد از اتمام جلسات پس آزمون و 6 ماه بعد, آزمون پیگیری اجرا شد. نتایج نشان داد که تغییر سبک کودکان بر افسردگی آن ها موثر است و الگوی آموزش خوش بینی به روش قصه گویی, باعث کاهش میزان افسردگی کودکان و پایداری اثر آن بعد از 6 ماه شده است. بنابراین استفاده از این الگوی قصه گویی می تواند بر کاهش افسردگی کودکان تاثیر نسبتا پایداری داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک منش، زهرا، و کاظمی، یحیی. (1389). تاثیر الگوی آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر کاهش افسردگی کودکان. روانشناسی معاصر، 5(1 (پیاپی 9))، 12-20. SID. https://sid.ir/paper/462219/fa

    Vancouver: کپی

    نیک منش زهرا، کاظمی یحیی. تاثیر الگوی آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر کاهش افسردگی کودکان. روانشناسی معاصر[Internet]. 1389؛5(1 (پیاپی 9)):12-20. Available from: https://sid.ir/paper/462219/fa

    IEEE: کپی

    زهرا نیک منش، و یحیی کاظمی، “تاثیر الگوی آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر کاهش افسردگی کودکان،” روانشناسی معاصر، vol. 5، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 12–20، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/462219/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button