مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

941
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

297
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگویی برای معرفی و سنجش اعتماد متقابل در سازمان ها (مورد مطالعه: شهرداری مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 پژوهش ها به تبعیت از الگوهای سنتی پارادایم های مدیریتی, اعتماد یک طرفه را مطالعه کرده اند, در حالی که تحقیق حاضر می کوشد با معرفی ضعف های پارادایم مدیریت سنتی و معرفی نظریه اعتماد متقابل, ضعف های اعتماد یک جانبه را کاهش پذیر نشان دهد. شهرداری ها سازمان های بازی هستند که به دلیل فعالیت های متنوعی که در زیرمجموعه های خود ارائه می دهند با مراجعان زیادی سروکار دارند. این مجموعه خدمات, که با کارکنان مختلف در سطوح مدیریتی متفاوت در جغرافیای شهر ارائه می شود, فضای مناسبی برای آزمون سنجش پذیری اعتماد متقابل میان مراجعان, کارکنان و مدیران شهرداری است. نمونه گیری آماری و تکمیل پرسش نامه ها برای 236 نفر ارباب رجوع, 376 نفر از کارکنان و 161 نفر از مدیران انجام شده است تا کاربردپذیری این نظریه به بوته آزمون درآید. نتایج حاصل از آزمون های آماری مقایسه میانگین های اعتمادسازی متقابل در الگوی نظری بالا حاکی از آن است که از منظر برون سازمانی, میانگین اعلام اعتماد مراجعان شهرداری به مدیران و کارکنان, بیشتر از میانگین اعلام اعتماد مدیران و کارکنان به مراجعان بوده است. از منظر درون سازمانی, میانگین اعلام اعتماد کارکنان شهرداری به کلیه مدیران خود, بیشتر از میانگین اعلام اعتماد مدیران به کارکنان بوده است. در خاتمه, راه کارهای رفع موانع اعتمادسازی متقابل با کمک ابزارهای وفاداری, خیرخواهی, صلاحیت و پیش بینی پذیری نشان داده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خداپرست مشهدی، مهدی. (1389). الگویی برای معرفی و سنجش اعتماد متقابل در سازمان ها (مورد مطالعه: شهرداری مشهد). مجله مطالعات اجتماعی ایران، 4(4)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/464303/fa

    Vancouver: کپی

    خداپرست مشهدی مهدی. الگویی برای معرفی و سنجش اعتماد متقابل در سازمان ها (مورد مطالعه: شهرداری مشهد). مجله مطالعات اجتماعی ایران[Internet]. 1389؛4(4):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/464303/fa

    IEEE: کپی

    مهدی خداپرست مشهدی، “الگویی برای معرفی و سنجش اعتماد متقابل در سازمان ها (مورد مطالعه: شهرداری مشهد)،” مجله مطالعات اجتماعی ایران، vol. 4، no. 4، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/464303/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button