مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

215
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عمق بهینه استقرار تونل در مسیر خط 2 قطار شهری مشهد

صفحات

 صفحه شروع 1327 | صفحه پایان 1350

چکیده

 با توجه به توسعه روز افزون سازه های زیرزمینی و هزینه های فراوان ساخت این سازه ها و نیز اهمیت آن ها در شبکه حمل و نقل بین شهری و داخل شهری لازم است که پایداری آن ها بررسی شود. در این تحقیق پایداری تونل های مسیر خط 2 قطار شهری مشهد به طول حدود 17 کیلومتر بررسی شده است. در ابتدا منشا رسوب های دشت مشهد, و سپس با توجه به جنس رسوب ها در مسیر پژوهش, خصوصیات ژئوتکنیکی آن ها بررسی شده است. بررسی رسوب های مسیر نشان می دهد که خاک مسیر در رده خاک های متورم شونده قرار نمی گیرند. هم چنین پروفیل های تهیه شده تغییرات SPT نسبت به عمق در محیط نرم افزار روک ورک 2006 حاکی از این است که خاک بسیار نرم و سست در مسیر وجود ندارد. نتایج آزمایش های دانه بندی و XRD بیان گر این است که خاک غالب مسیر رس و با کانی غالب نوع ایلیت و کائولینیت است. در ادامه و با توجه به این که بیش تر مسیر از خاک های ریزدانه تشکیل شده است نشست زمین با استفاده از نرم افزار پلاکسیس ورژن 8 بررسی شده است. سپس با توجه به مدل سازی عددی و متغیر قرار دادن عمق تونل در هر پروفیل عمقی بهینه از لحاظ خصوصیات ژئوتکنیک برای استقرار تونل در لایه های خاک با خصوصیات ژئوتکنیکی مناسبت مشخص شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افشار، سلمه، غفوری، محمد، لشکری پور، غلامرضا، آرین، مهران، و موسوی مداح، سیدمحمد. (1391). بررسی عمق بهینه استقرار تونل در مسیر خط 2 قطار شهری مشهد. زمین شناسی مهندسی، 6(1)، 1327-1350. SID. https://sid.ir/paper/471054/fa

    Vancouver: کپی

    افشار سلمه، غفوری محمد، لشکری پور غلامرضا، آرین مهران، موسوی مداح سیدمحمد. بررسی عمق بهینه استقرار تونل در مسیر خط 2 قطار شهری مشهد. زمین شناسی مهندسی[Internet]. 1391؛6(1):1327-1350. Available from: https://sid.ir/paper/471054/fa

    IEEE: کپی

    سلمه افشار، محمد غفوری، غلامرضا لشکری پور، مهران آرین، و سیدمحمد موسوی مداح، “بررسی عمق بهینه استقرار تونل در مسیر خط 2 قطار شهری مشهد،” زمین شناسی مهندسی، vol. 6، no. 1، pp. 1327–1350، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/471054/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button