Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,770
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل نقش رسانه های جمعی در مدیریت مرحله پیش از بحران

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 111

چکیده

 وقوع انواع بحران ها در جوامع امروزی و لطمات و آسیب های فراوان آن ها باعث شده در چند دهه اخیر مدل های گوناگونی در حوزه مدیریت بحران ارایه گردد, اما معمولا مرحله پیش از بحران در این مدل ها مغفول واقع می شود. هدف این مقاله بررسی نقش رسانه های جمعی به عنوان قدرتمند ترین ابزار مدیریت افکار عمومی در مدیریت مرحله پیش از بحران و رسیدن به مدلی در این خصوص است. برای رسیدن به مولفه های این مدل افرادی که در حوزه  رسانه و مدیریت بحران هم خبرگی آکادمیک و هم خبرگی تجربی داشتند, برگزیده شدند و با آن ها مصاحبه عمیق شد. با تجزیه و تحلیل این مصاحبه ها به روش تئوری سازی داده بنیاد, «مدل پروانه ای نقش رسانه ها در مدیریت مرحله پیش از بحران» طراحی شد. بر اساس این مدل, رسانه ها در مدیریت مرحله پیش از بحران پنج کارکرد اصلی رصد و پایش محیط, آموزش, هدایت افکار عمومی, اطلاع رسانی و ایجاد همبستگی عمومی دارند. یافته های این پژوهش نشان می دهد که رسانه ها می توانند در مدیریت مرحله پیش از بحران نقش به سزایی داشته باشند و لذا توصیه می شود با عمل بر اساس مدل ارایه شده به پیش بینی به موقع بحران, پیش گیری از آن و آمادگی برای مقابله با آن بپردازند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

روشن دل اربطانی، طاهر، و صلواتیان، سیاوش. (1389). طراحی مدل نقش رسانه های جمعی در مدیریت مرحله پیش از بحران. علوم مدیریت ایران، 5(17)، 89-111. SID. https://sid.ir/paper/476056/fa

Vancouver: کپی

روشن دل اربطانی طاهر، صلواتیان سیاوش. طراحی مدل نقش رسانه های جمعی در مدیریت مرحله پیش از بحران. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1389؛5(17):89-111. Available from: https://sid.ir/paper/476056/fa

IEEE: کپی

طاهر روشن دل اربطانی، و سیاوش صلواتیان، “طراحی مدل نقش رسانه های جمعی در مدیریت مرحله پیش از بحران،” علوم مدیریت ایران، vol. 5، no. 17، pp. 89–111، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/476056/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا