Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,935
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی پویا جهت پیشبرد محصولات دارویی و بیولوژی شرکتهای تولیدی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 130

چکیده

 در دهه های گذشته صنعت داروسازی دنیا, در مقایسه با صنایع کالاهای پرمصرف, بهای لازم را به مقوله بازاریابی نداده و این وضعیت در صنعت داروسازی ایران به دلیل وابستگی تعداد قابل توجهی از شرکت های داروسازی به حمایت های دولتی و تولید داروهای ژنریک (بدون پتنت) پررنگتر است. اما تغییرات اخیر محیطی که اهم آن تغییر سیاست ها و مقررات دولتی است, برای شرکت های دارویی فرصت هایی را به منظور کسب مزیت رقابتی و ایجاد تمایز برای ادامه حیات و مقابله با شرایط متغیر محیطی ایجاد کرده است, دراین راستا هدف اصلی این مطالعه مشخص کردن این نکته است که چگونه شرکت های فعال در زمینه صنایع دارویی در ایران می توانند با اتکا برتوانمندیهای بازاریابی نسبت به کسب مزیت های رقابتی پایدار که حاصل استفاده از مفاهیم بازاریابی چون مدلهای متناسب بازاریابی, دارای جایگاه در بازارها گردند. بدین منظور عوامل مختلفی مورد بحث قرار گرفته که شامل هزینه ها و نقش بالا و پررنگ تحقیق و توسعه, مقررات سخت دولتی, چهارچوب تحلیل بازار و کارکردهای بازاریابی ویژه محصولات دارویی می باشند. مدل بازاریابی مورد اشاره در این مقاله حاصل منابع اطلاعاتی اولیه و ثانویه است. لذا جهت حصول اطلاعات از منابع مورد اشاره ادبیات موضوع بررسی, انجام مصاحبه های فردی و گروهی و نهایتا این اطلاعات با کار میدانی از طریق جمع آوری اطلاعات با پرسشنامه از افراد جامعه آماری که شامل مدیران فعال در صنایع داروسازی ایران بود, تکمیل گردید, تحقیق از نوع توسعه ای توصیفی کیفی و مدل حاصله می تواند روابط پیچیده در سیسم بازاریابی محصولات دارویی را تفسیر و به شناخت بازارها کمک نماید, نیز با استفاده از مدل مورد نظر پژوهش, فعالان بخش بازاریابی شرکت های با سایر بخش ها به لحاظ ایجاد هماهنگی در اهداف می توانند روابط شان را جهت اجرای موفقیت آمیز کارکردهای بازاریابی ارتقا بخشند و به اجرا و تسهیل بازاریابی استراتژیک کمک نمایند. کاربرد دیگر مدل می تواند جهت حذف یا کاهش ریسک مربوط به ورود به بازارهای جدید باشد و مزیت اصلی این مدل جهت مطالعه بازار یک محصول جدید و نوآور و یا برای ورود به یک بازار جدید برای محصولات فعلی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، حسن، علی پور، احمد، و ترابی، سیدعلی اصغر. (1388). الگوی پویا جهت پیشبرد محصولات دارویی و بیولوژی شرکتهای تولیدی در ایران. آرشیو رازی، 64(2)، 123-130. SID. https://sid.ir/paper/476182/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی حسن، علی پور احمد، ترابی سیدعلی اصغر. الگوی پویا جهت پیشبرد محصولات دارویی و بیولوژی شرکتهای تولیدی در ایران. آرشیو رازی[Internet]. 1388؛64(2):123-130. Available from: https://sid.ir/paper/476182/fa

    IEEE: کپی

    حسن قاسمی، احمد علی پور، و سیدعلی اصغر ترابی، “الگوی پویا جهت پیشبرد محصولات دارویی و بیولوژی شرکتهای تولیدی در ایران،” آرشیو رازی، vol. 64، no. 2، pp. 123–130، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/476182/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا