مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

834
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر پارامترهای سیستم تعلیق در پایداری غلتشی خودرو SUV

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 139

چکیده

 بیش غلتی یکی از خطرناک ترین حالات از انواع تصادفات است. هدف از این پژوهش, بررسی چگونگی تاثیر پارامترهای سیستم تعلیق بر حد پایداری غلتشی خودرو اس یو وی (خودروی اسپرت ورزشی) در شرایط بروز بیش غلتی است. برای این منظور, ضمن بررسی معادلات بیش غلتی شبه ایستایی خودرو در حالت صلب و به همراه سیستم تعلیق, شاخص پایداری دینامیکی مشخص شد. سپس مدلی کامل با 105 درجه آزادی در محیط ADAMS با استفاده از اطلاعات خودرو ML320, به عنوان خودرو مرجع, توسعه داده شده است. برای اطمینان از رفتار مدل توسعه داده شده در محیط مجازی, سعی شد تا از طریق شبیه سازی, رفتار مدل مجازی در مانورهای استاندارد با نتایج آزمایش واقعی خودرو مرجع, صحه گذاری شود. سپس با استفاده از تغییر پارامترهای سیستم تعلیق مدل صحه گذاری شده با رفتار دینامیکی قابل قبول, مقدار و نحوه اثر آن پارامترها در شرایط بحرانی بروز بیش غلتی در دو مانور قلاب ماهی و آزمایش-ل ارائه شده است. در پایان, به منظور بررسی رفتار بیش غلتی, حدود پایداری استاتیکی و دینامیکی خودرو بررسی شده تا به کمک این نتایج, مراحل طراحی و توسعه خودرو با کم ترین هزینه و زمان, به منظور دست یابی به خودرویی ایمن تر در مواجهه با شرایط بیش غلتی انجام گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، رضا، و بادله، شیده. (1389). بررسی اثر پارامترهای سیستم تعلیق در پایداری غلتشی خودرو SUV. مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)، 26-3(1 (ویژه مهندسی مکانیک))، 129-139. SID. https://sid.ir/paper/476360/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی رضا، بادله شیده. بررسی اثر پارامترهای سیستم تعلیق در پایداری غلتشی خودرو SUV. مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)[Internet]. 1389؛26-3(1 (ویژه مهندسی مکانیک)):129-139. Available from: https://sid.ir/paper/476360/fa

    IEEE: کپی

    رضا کاظمی، و شیده بادله، “بررسی اثر پارامترهای سیستم تعلیق در پایداری غلتشی خودرو SUV،” مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)، vol. 26-3، no. 1 (ویژه مهندسی مکانیک)، pp. 129–139، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/476360/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button