مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل خطای هاله ای رفتار مشتریان با استفاده از شاخص مروجان خالص (NPS) و تئوری مجموعه راف (RST) (مطالعه موردی: تلفن همراه سونی اریکسون)

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 142

چکیده

 روان شناسی مصرف کننده, یکی از گرایش های پرطرفدار روان شناسی در سال های اخیر به شمار می آید که بیش از هر چیز در جست و جوی شناخت و تحلیل رفتارهای مرتبط با مصرف است. از مهمترین زمینه های این علم, بررسی موضوع هایی همچون توقعات, سلیقه ها و وفاداری مشتریان است و دانشمندان با به کارگیری ابزارهای کمی و آماری تلاش می کنند تا رفتار مشتریان را تحلیل کنند. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش شناسی جزء پژوهش های پیمایشی و از نظر موضوعی جزء پژوهش های بازاریابی محسوب می شود. هدف اصلی پژوهش, تعیین درجه وفاداری مشتریان به محصول نهایی و ابعاد کیفیت محصول بر اساس روش NPS است که با استفاده از  RSTبه جای روش های آماری تلاش می شود, قواعد و ارتباط منطقی بین نظرات مشتریان نسبت به محصول و ابعاد کیفیت محصول استخراج شود. برای این منظور, داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه NPS, به وسیله RST و نرم افزار Rosetta, بررسی می شوند. رویکرد پیشنهادی به صورت مطالعه موردی روی 250 نمونه از کاربران گوشی همراه سونی اریکسون انجام شده است. نتایج نشان می دهد, مشتریان از ابعاد زیباشناسی, قابلیت اطمینان و دوام محصول ناراضی بوده که با ایجاد اثر هاله ای مثبت در مورد ابعاد کیفیت مطلوب محصول می توان دیدگاه مثبتی را نسبت به محصول ایجاد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، عفت، و شیخ، رضا. (1392). تحلیل خطای هاله ای رفتار مشتریان با استفاده از شاخص مروجان خالص (NPS) و تئوری مجموعه راف (RST) (مطالعه موردی: تلفن همراه سونی اریکسون). مدیریت بازرگانی، 5(1)، 119-142. SID. https://sid.ir/paper/477056/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی عفت، شیخ رضا. تحلیل خطای هاله ای رفتار مشتریان با استفاده از شاخص مروجان خالص (NPS) و تئوری مجموعه راف (RST) (مطالعه موردی: تلفن همراه سونی اریکسون). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1392؛5(1):119-142. Available from: https://sid.ir/paper/477056/fa

    IEEE: کپی

    عفت محمدی، و رضا شیخ، “تحلیل خطای هاله ای رفتار مشتریان با استفاده از شاخص مروجان خالص (NPS) و تئوری مجموعه راف (RST) (مطالعه موردی: تلفن همراه سونی اریکسون)،” مدیریت بازرگانی، vol. 5، no. 1، pp. 119–142، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477056/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button