مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معرفی شاخص ایمنی ترمزگیری اضطراری جهت تشخیص به موقع تصادفات جلو به عقب

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 39

چکیده

 تعداد زیادی از تصادفات جلو به عقب در اثر خطای انسانی رخ می دهد. به کارگیری سیستم های پیشرفته دستیار راننده (ADAS) می تواند نقش موثری در کاهش خطای انسانی داشته باشد. نکته اساسی در توسعه این سیستم ها تعریف یک شاخص مناسب جهت اعلام به موقع هشدار به رانندگان است. پیش از این, از شاخص زمان تا تصادف (TTC) در برخی از این سیستم ها استفاده شده است. اما این شاخص, قادر به تشخیص موقعیت های با خطر بالقوه برخورد جلو به عقب نیست. در حالی که شاخص سرفاصله زمانی(THDW)  شاخص مناسبی جهت تشخیص موقعیت های با خطر برخورد بالقوه یا احتمالی می باشد. در این مقاله شاخصی به نام ترمزگیری اضطراری (UDI) پیشنهاد می شود که قادر به تعیین موقعیت های با خطر بالقوه برخورد جلو به عقب (چند ثانیه زودتر نسبت به (TTC است. جهت تحلیل قیاسی, با استفاده از داده های خرد جریان ترافیک آزادراه 80-I پروژه NGSIM, و تعریف مقادیر آستانه مشخص برای شاخص هایUDI , TTC وTHDW ؛ درصد موقعیت های بحرانی برای خودروهای درگیر فرآیند تعقیب در هریک از 6 خط آزادراه برای هر شاخص محاسبه می شود. نتایج تحلیل ها نشان می دهد که درصد فراوانی مدت زمان در خطر بودن وسایل نقلیه بر اساس شاخص هایTTC , UDI وTHDW  در آزادراه80-I  به ترتیب برابر 63, 3 و 76 درصد است. همچنین متوسط ضریب همبستگی موقعیت های بحرانی بر اساس شاخص های THDW و UDI در حدود 0.644 است. بنابراین نتایج تحلیل ها نشان می دهد که, شاخص UDI نسبت به شاخص TTC توانایی بیشتری در تشخیص موقعیت های با خطر بالقوه برخورد جلو به عقب دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناصرعلوی، سیدصابر، صفارزاده، محمود، ممدوحی، امیررضا، و ندیمی، نوید. (1389). معرفی شاخص ایمنی ترمزگیری اضطراری جهت تشخیص به موقع تصادفات جلو به عقب. مهندسی حمل و نقل، 1(3)، 27-39. SID. https://sid.ir/paper/477338/fa

    Vancouver: کپی

    ناصرعلوی سیدصابر، صفارزاده محمود، ممدوحی امیررضا، ندیمی نوید. معرفی شاخص ایمنی ترمزگیری اضطراری جهت تشخیص به موقع تصادفات جلو به عقب. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1389؛1(3):27-39. Available from: https://sid.ir/paper/477338/fa

    IEEE: کپی

    سیدصابر ناصرعلوی، محمود صفارزاده، امیررضا ممدوحی، و نوید ندیمی، “معرفی شاخص ایمنی ترمزگیری اضطراری جهت تشخیص به موقع تصادفات جلو به عقب،” مهندسی حمل و نقل، vol. 1، no. 3، pp. 27–39، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477338/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button