Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

417
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش افزایش آگاهی در تولید الگوهای آهنگ کلام بوسیله فراگیران زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 170

چکیده

 مطالعه حاضر بر آن است که به بررسی نقش افزایش برجستگی ادراکی جنبه های درونداد یا کاستی های برونداد و همچنین نقش افزایش آگاهی (از طریق بکارگیری فعالیت های آموزشی برنامه ریزی شده) در کاربرد صحیح آهنگ کلام فراگیران زبان دوم بپردازد. شرکت کنندگان این تحقیق 80 فراگیر زبان انگلیسی حاضر در یک موسسه آموزش زبان در شهرکرد در 4 کلاس با سطوح بالاتر از متوسط و پایین تر از متوسط بودند. دو کلاس از هر سطح گروه آزمایش و دو کلاس دیگر گروه گواه در نظر گرفته شدند. به هر دو گروه آزمایش, آهنگ کلام به صورت آموزش افزایش آگاهی با استفاده از سی دی حاوی صدای گوینده انگلیسی زبان, تمرین های ارزیابی, تمرین آهنگ کلام, توضیحات فرازبانی, توصیف تصویر و ایفای نقش تدریس شد. سپس, داده های ضبط شده فراگیران در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون, برای قضاوت و داوری به یک معلم انگلیسی زبان داده شد. نتایج تحلیل آماری داده ها حاکی از آن بود که هر دو گروه آزمایش از مرحله پیش آزمون تا پس آزمون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتند. همچنین بررسی های تکمیلی نمره اکتسابی نشان داد که اکتساب گروه پایین تر از متوسط از گروه بالاتر از متوسط نسبتا بیشتر بود شاید به این دلیل که این سطح از فضای بیشتری برای پیشرفت و بهبودی برخوردار است. در پایان, بحث می شود که توجه گزینشی یا افزایش آگاهی می تواند فرایند یادگیری جنبه های معمولا نادیده گرفته شده زبان دوم را تحت تاثیر و افزایش دهد. نتایج این تحقیق هم چنین به کاروران زبان دوم پیشنهاد می دهد که در برنامه های آموزشی خود فعالیت هایی را بگنجانند که منجر به افزایش برجستگی یا چشمگیری جنبه های اساسی درونداد وارتباط زبان دوم شود و آنها را جهت پردازش و نهادینه سازی در دسترس قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، عزیزاله، عبدالهیان، زهرا، و رنجبر، مریم. (1391). نقش افزایش آگاهی در تولید الگوهای آهنگ کلام بوسیله فراگیران زبان دوم. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 4(1 (پیاپی 4/66))، 141-170. SID. https://sid.ir/paper/477697/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی عزیزاله، عبدالهیان زهرا، رنجبر مریم. نقش افزایش آگاهی در تولید الگوهای آهنگ کلام بوسیله فراگیران زبان دوم. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1391؛4(1 (پیاپی 4/66)):141-170. Available from: https://sid.ir/paper/477697/fa

    IEEE: کپی

    عزیزاله میرزایی، زهرا عبدالهیان، و مریم رنجبر، “نقش افزایش آگاهی در تولید الگوهای آهنگ کلام بوسیله فراگیران زبان دوم،” آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 4، no. 1 (پیاپی 4/66)، pp. 141–170، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477697/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا