مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

855
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل پایداری جبهه تونل در مسیر خط 2 متروی کرج

صفحات

 صفحه شروع 1787 | صفحه پایان 1810

چکیده

 تونل زنی در شرایط زمین شناسی و ژئوتکنیکی پیچیده مخصوصا در نواحی شهری اغلب اجتناب ناپذیر است, آنالیز پایداری و تعیین میزان نشست سطحی زمین در پروژه واقعی تونل زنی سپری اهمیت خاصی دارند. هدف از این تحقیق تعیین فشاری است که از ریزش جبهه تونل یک تونل سطحی حفر شده به وسیله TBM متعادل کننده فشار زمین (EPB) جلوگیری می کند. در این پژوهش به منظور بررسی تاثیر فشار جبهه کار بر رفتار تونل, از روش های تحلیلی و مدل سازی عددی سه بعدی با نرم افزار ABAQUS استفاده شده است تا میزان فشار موثر بر رفتار جبهه تونل تخمین زده شود. پارامتر مذکور با استفاده از داده های مربوط به خط 2 متروی کرج محاسبه شده است. روش تحلیلی استفاده شده در این تحقیق عبارت است از: روش لکا - دورمیو (مرز بالایی) که بر پایه آنالیز حدی تنش استوار است و بر اساس مکانیسم شکست چند بلوکی انتقالی انجام شده است. هم چنین در مدل سازی عددی از مدل رفتاری موهر - کولمب استفاده شده, سپس نتایج حاصل از روش های تحلیلی و مدل سازی عددی مقایسه شده است. بر طبق یافته های حاصل از این تحقیق, فشار به دست آمده از روش تحلیلی لکا - دورمیو, حداقل فشاری است که می توان بر جبهه تونل اعمال کرد. هم چنین تحلیل نشان می دهد که با اعمال فشار به دست آمده از روش تحلیلی, جبهه تونل متروی کرج به احتمال زیاد پایدار می ماند و اجرای روش های پیش تحکیمی در این مقطع تونل لازم و ضروری به نظر نمی رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدریان، پوریا، فاطمی عقدا، سیدمحمود، و نورزاد، علی. (1392). تحلیل پایداری جبهه تونل در مسیر خط 2 متروی کرج. زمین شناسی مهندسی، 7(2)، 1787-1810. SID. https://sid.ir/paper/478869/fa

    Vancouver: کپی

    حیدریان پوریا، فاطمی عقدا سیدمحمود، نورزاد علی. تحلیل پایداری جبهه تونل در مسیر خط 2 متروی کرج. زمین شناسی مهندسی[Internet]. 1392؛7(2):1787-1810. Available from: https://sid.ir/paper/478869/fa

    IEEE: کپی

    پوریا حیدریان، سیدمحمود فاطمی عقدا، و علی نورزاد، “تحلیل پایداری جبهه تونل در مسیر خط 2 متروی کرج،” زمین شناسی مهندسی، vol. 7، no. 2، pp. 1787–1810، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button