مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,110
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع خانوادگی مشارکت اولیای دانش آموزان در امور مدارس متوسطه شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 361 | صفحه پایان 378

چکیده

 پژوهش درپی شناسایی موانع خانوادگی مشارکت اولیای دانش آموزان در امور مدارس متوسطه بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. نمونه پژوهش شامل 300 نفر از والدین مشارکت نکرده در امور مدارس متوسطه بودند. روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی بوده به علاوه از پرسش نامه محقق ساخته روایی و پایایی سنجی شده استفاده شده است. داده ها به دو شیوه توصیفی و استنباطی, تحلیل آماری شدند. یافته ها نشان دادند که فرهنگ خانواده (میانگین 1.74 و انحراف معیار 1.25), اقتصاد خانواده (میانگین 2.48 و انحراف معیار ±1.33), سطح تعامل خانواده (میانگین 1.52 و انحراف معیار ±0.04), مشکلات خانوادگی (میانگین 1.25 و انحراف معیار ±1.3) و رعایت علایق دانش آموزان (میانگین 0.76 و انحراف معیار ±1.09) بر عدم مشارکت اولیا در امور مدارس در حد بالاتر از متوسط تاثیرداشته است. تحلیل توصیفی میانگین ها, مبین برتری نقش اقتصاد خانواده بر عدم مشارکت اولیای دانش آموزان در امور مدارس بوده است پس از آن به ترتیب, مقوله های «فرهنگ خانواده, سطح تعامل خانواده, رعایت علایق دانش آموزان و مشکلات خانوادگی» قرار داشتند. در فرهنگ خانواده برحسب متغیر ناحیه, اقتصاد خانواده برحسب متغیر ناحیه, مشکلات خانوادگی برحسب متغیر ناحیه و تاثیر رعایت علایق دانش آموزان برحسب متغیر چندمین فرزند خانواده (برتری فرزند دوم و اول), تفاوت معنادار وجود داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبحانی نژاد، مهدی، و یوزباشی، علیرضا. (1392). بررسی موانع خانوادگی مشارکت اولیای دانش آموزان در امور مدارس متوسطه شهر اصفهان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(3)، 361-378. SID. https://sid.ir/paper/484240/fa

    Vancouver: کپی

    سبحانی نژاد مهدی، یوزباشی علیرضا. بررسی موانع خانوادگی مشارکت اولیای دانش آموزان در امور مدارس متوسطه شهر اصفهان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(3):361-378. Available from: https://sid.ir/paper/484240/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سبحانی نژاد، و علیرضا یوزباشی، “بررسی موانع خانوادگی مشارکت اولیای دانش آموزان در امور مدارس متوسطه شهر اصفهان،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 3، pp. 361–378، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/484240/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button