مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

246
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تبیین مولفه های هوش هیجانی به عنوان پیش بین های ایجاد کسب و کارهای بین المللی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

هوش هیجانی به بررسی تاثیر تناسب اعمال در روابط اجتماعی و ارتباطات روانی و عاطفی در شرایط خاص می پردازد. یعنی اینکه فرد در شرایط مختلف بتواند به بهبود شرایط و ارتقای وضعیت اجتماعی و روانی خود بپردازد. پژوهش حاضر, مولفه های هوش هیجانی را به عنوان پیش بین های کسب و کارهای بین المللی مورد بررسی قرار داده است. جامعه آماری پژوهش حاضر دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران در نظر گرفته شدند که با استفاده از روش نمونه برداری خوشه ای تعداد 364 دانشجو دانشگاه تهران انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پژوهش پرسش نامه هوش هیجانی استاندارد بار آن و پرسش نامه سنجش ایجاد کسب و کارهای بین المللی MET استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از روش تحلیل ممیز و در بخش اعتباریابی از همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج به دست آمده فرضیه پژوهش را تایید کرد. به بیان دیگر, از روی متغیر های هوش هیجانی می توان در ابتدا وضعیت کارآفرینی و نرخ تشکیل کسب و کارهای بین المللی را اندازه گیری نمود, سپس به بررسی و پیش بینی ایجاد کسب و کارهای بین المللی پرداخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مالکی، نصرت اله، زارع، هادی، و زارع، زهرا. (1392). شناسایی و تبیین مولفه های هوش هیجانی به عنوان پیش بین های ایجاد کسب و کارهای بین المللی. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، 4(10)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/488904/fa

    Vancouver: کپی

    مالکی نصرت اله، زارع هادی، زارع زهرا. شناسایی و تبیین مولفه های هوش هیجانی به عنوان پیش بین های ایجاد کسب و کارهای بین المللی. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)[Internet]. 1392؛4(10):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/488904/fa

    IEEE: کپی

    نصرت اله مالکی، هادی زارع، و زهرا زارع، “شناسایی و تبیین مولفه های هوش هیجانی به عنوان پیش بین های ایجاد کسب و کارهای بین المللی،” مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، vol. 4، no. 10، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button