مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه طول بلندشدگی ریل راه آهن در مدل وینکلر اصلاح شده

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 28

چکیده

 تاکنون مدل سازی های متنوعی در تحلیل و طراحی خطوط ریلی صورت گرفته است. در برخی از مدل ها فنرهای زیر ریل به صورت فشاری و کششی می باشند, که از آن جمله می توان به مدل تیر بر روی بستر ارتجاعی (مدل وینکلر) اشاره کرد. از آنجایی که بستر زیر ریل دارای مقاومت کششی نمی باشد, فنرهای به کشش افتاده در مدل وینکلر نبایستی هیچ گونه سختی از خود نشان دهند تا یک مدل واقعی حاصل شود. با توجه به سادگی و کاربرد وسیع تئوری وینکلر در حوزه مهندسی و دارا بودن محدودیت ها و اشکالات وارده بر آن, سعی شده برخی از این محدودیت ها رفع شوند. در این مقاله با در نظر گرفتن وزن مرده ریل و تراورس با کمک مدل سای-وستمن با حذف فنرهای کششی به اصلاح مدل وینکلر پرداخته می شود. با فرموله کردن و تشکیل معادلات دیفرانسیل تغییر شکل تیر با شرایط مذکور, حل ریاضی آن ها به شکل بسته صورت گرفته است. همچنین تلاش شده با استخراج نمودارهای بدون بعد, حساسیت سنجی سختی بستر و نوع پروفیل ریل و بار چرخ وسائط نقلیه ریلی در مقابل طول بلند شدگی خط صورت گیرد. با توجه به شرایط خطوط ریلی کشور و بار محوری عبوری, یک مطالعه موردی و در نهایت مقایسه طول ناحیه کششی (غیر تماسی) و فشاری مدل وینکلر, سای- وستمن ارائه شده است. با حل معادلات و رسم نمودار خیز ریل در حالت اصلاح شده مشاهده می شود که طول ناحیه غیر تماسی و ارتفاع بلندشدگی خط ناشی از یک بار متمرکز بیش از مدل وینکلر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذاکری سردرودی، جبارعلی، مطیعیان نجار، محمدعماد، و شادفر، مراد. (1391). مطالعه طول بلندشدگی ریل راه آهن در مدل وینکلر اصلاح شده. مهندسی عمران و محیط زیست (دانشکده فنی)، 42(1 (پیاپی 66))، 21-28. SID. https://sid.ir/paper/491037/fa

    Vancouver: کپی

    ذاکری سردرودی جبارعلی، مطیعیان نجار محمدعماد، شادفر مراد. مطالعه طول بلندشدگی ریل راه آهن در مدل وینکلر اصلاح شده. مهندسی عمران و محیط زیست (دانشکده فنی)[Internet]. 1391؛42(1 (پیاپی 66)):21-28. Available from: https://sid.ir/paper/491037/fa

    IEEE: کپی

    جبارعلی ذاکری سردرودی، محمدعماد مطیعیان نجار، و مراد شادفر، “مطالعه طول بلندشدگی ریل راه آهن در مدل وینکلر اصلاح شده،” مهندسی عمران و محیط زیست (دانشکده فنی)، vol. 42، no. 1 (پیاپی 66)، pp. 21–28، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/491037/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button