Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

987
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تخمین مدول بستر ریل بر اساس مشخصات اجزای روسازی بالاستی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 60

چکیده

مدول بستر ریل یکی از پارامترهای مهم در طراحی بهینه خط است که با توجه به اجزای تشکیل دهنده خط بالاستی تعیین می شود.شناخت رفتار بستر خط راه آهن تحت شرایط مختلف و بر روی زیرسازی با مشخصات پیچیده امری لازم و مفید است. مشخصات فنی و هندسی زیرسازی خط می تواند بر مدول بستر ریل نقش بسزایی را ایفا کند. مروری بر تحقیقات اخیر در راه آهن های کشورهای مختلف دلالت بر اهمیت شرایط سیستم حائل ریل بر نتایج تحلیل ریل دارد. در این تحقیق اهمیت تاثیر تغییر مشخصات اجزای زیرسازی ریل بر تعیین مدول بستر ریل به عنوان یکی از پارامترها در تحلیل و طراحی سیستم راه آهن در دو قسمت تحلیل عددی و تست میدانی مورد بررسی قرار می گیرد, برای این مهم ابتدا خطوط بالاستی راه آهن در محدوده مشخصات هندسی و فنی مدلسازی می گردد سپس برای کنترل صحت مدل سازی به کمک تست میدانی انجام شده قبلی مدل کالیبره می شود و بر اساس طبقه بندی اجزای سیستم خطوط مختلف, مدل به روش المان محدود تحلیل می گردد, در پایان نمودارها و جدول هایی برحسب ضخامت لایه بالاست و نوع بستر جهت تعیین و کنترل مقدار مدول بستر ریل و نیز تخمین نشست ریل برای انواع شرایط خطوط راه آهن ارایه می شود که با توجه به آن در طی سیکل عملیات زیرکوبی و پایدارسازی در دوره بهره داری, رفتار خط در محدوده رفتار تیر بر روی بستر الاستیک حفظ و از زوال خط جلوگیری می گردد و همچنین ضمن بهره برداری بهینه, ایمنی و عمر خط افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ذاکری سردرودی، جبارعلی، وریاخورده بینان، محمد، پلاسی، مسعود، و محمدزاده، سعید. (1388). تخمین مدول بستر ریل بر اساس مشخصات اجزای روسازی بالاستی. مهندسی حمل و نقل، 1(2)، 51-60. SID. https://sid.ir/paper/493893/fa

    Vancouver: کپی

    ذاکری سردرودی جبارعلی، وریاخورده بینان محمد، پلاسی مسعود، محمدزاده سعید. تخمین مدول بستر ریل بر اساس مشخصات اجزای روسازی بالاستی. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1388؛1(2):51-60. Available from: https://sid.ir/paper/493893/fa

    IEEE: کپی

    جبارعلی ذاکری سردرودی، محمد وریاخورده بینان، مسعود پلاسی، و سعید محمدزاده، “تخمین مدول بستر ریل بر اساس مشخصات اجزای روسازی بالاستی،” مهندسی حمل و نقل، vol. 1، no. 2، pp. 51–60، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493893/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا