Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,391
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

871
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) و یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآوری (با مطالعه موردی در شرکت زمزم اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 82

چکیده

 با افزایش رقابت در عصر حاضر و تغییر و تحولاتی که در فن آوری های امروزی وجود دارد, سازمانها برای رویارویی و مقابله با عدم اطمینان, حفظ موقعیت ,گسترش عرصه رقابتی خود و بهره گیری مناسب از منابع نیاز به نوآوری و بهبود عملکرد در محصولات و خدمات خود دارند. عوامل متعددی در بهبود نوآوری وعملکرد نوآوری نقش ایفا می کنند. در این پژوهش با استفاده از رویکرد معادلات ساختاری به بررسی تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر و یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآوری با مطالعه موردی در شرکت زمزم اصفهان پرداخته شده است. در این پژوهش با استفاده از رویکرد معادلات ساختاری و نرم افزار Amos ویرایش 18 به بررسی 4 فرضیه که شامل تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد نوآوری, تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر یادگیری سازمانی, تاثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآوری و بررسی تاثیر یادگیری سازمانی به عنوان متغیر میانجی موثر بر تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد نوآوری پرداخته شده است. با توجه به اطلاعات به دست آمده از طریق پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده مشخص گردید که در سطح اطمینان 95% مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد نوآوری و یادگیری سازمانی, یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآوری تاثیر مثبت دارد و همچنین نقش میانجی یادگیری سازمانی در ارتباط بین مدیریت کیفیت فراگیر و عملکرد نوآوری تایید شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپهوند، رضا، و عارف نژاد، محسن. (1393). بررسی و تحلیل تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) و یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآوری (با مطالعه موردی در شرکت زمزم اصفهان). پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 6(11)، 59-82. SID. https://sid.ir/paper/494073/fa

    Vancouver: کپی

    سپهوند رضا، عارف نژاد محسن. بررسی و تحلیل تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) و یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآوری (با مطالعه موردی در شرکت زمزم اصفهان). پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1393؛6(11):59-82. Available from: https://sid.ir/paper/494073/fa

    IEEE: کپی

    رضا سپهوند، و محسن عارف نژاد، “بررسی و تحلیل تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) و یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآوری (با مطالعه موردی در شرکت زمزم اصفهان)،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 6، no. 11، pp. 59–82، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/494073/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا