Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,997
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

688
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین نوع استراتژی های کسب و کاری مورد استفاده در شرکت های کوچک و متوسط و بین المللی شدن آنها

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 38

چکیده

 بین المللی شدن و حرکت شرکت های کوچک و متوسط به سمت بازارهای بین المللی به عنوان یکی از ضروریات و همچنین یکی از عوامل رشد و توسعه اقتصادی کشورهای درحال توسعه می باشد. عوامل تاثیرگذار متعددی از سوی محققان بر فرایند بین المللی شدن شرکت ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. هدف این مقاله بررسی تاثیر عوامل استراتژیک (نوع استراتژی های مورد استفاده) بر بین المللی شدن شرکت های کوچک و متوسط در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران می باشد که با انجام نظرخواهی از تعداد 70 تن از مدیران 55 شرکت کوچک و متوسط بین المللی در این صنعت انجام گرفت. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که بکارگیری استراتژی هایی چون استراتژی کاهش هزینه, استراتژی تمایز, استراتژی وظیفه ای محصول و استراتژی ورود پیمانی توسط شرکت های کوچک و متوسط با بین المللی شدن آنها ارتباط معنادار مثبت دارد. اما بکارگیری استراتژی هایی چون استراتژی وظیفه ای توزیع و استراتژی وظیفه ای بازاریابی توسط این شرکت ها با بین المللی شدن آنها ارتباط معنادار منفی دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تاج الدین، مهدی، طالبی، کامبیز، رستگار، عباسعلی، و سمیع زاده، مهدی. (1391). ارتباط بین نوع استراتژی های کسب و کاری مورد استفاده در شرکت های کوچک و متوسط و بین المللی شدن آنها. مدیریت بازرگانی، 4(11)، 19-38. SID. https://sid.ir/paper/495188/fa

    Vancouver: کپی

    تاج الدین مهدی، طالبی کامبیز، رستگار عباسعلی، سمیع زاده مهدی. ارتباط بین نوع استراتژی های کسب و کاری مورد استفاده در شرکت های کوچک و متوسط و بین المللی شدن آنها. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1391؛4(11):19-38. Available from: https://sid.ir/paper/495188/fa

    IEEE: کپی

    مهدی تاج الدین، کامبیز طالبی، عباسعلی رستگار، و مهدی سمیع زاده، “ارتباط بین نوع استراتژی های کسب و کاری مورد استفاده در شرکت های کوچک و متوسط و بین المللی شدن آنها،” مدیریت بازرگانی، vol. 4، no. 11، pp. 19–38، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/495188/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا