مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین مدل حراج مجازی گل ایران با رویکرد پویایی سیستم ها

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 85

چکیده

 بازار رسانی و فروش گل در ایران, روش ناکارایی است که نسبت بالایی از گل های تولید شده را به ضایعات تبدیل کرده و درصد زیادی از قیمت نهایی هر شاخه گل را نصیب دلالان و خرده فروشان می کند؛ درحالی که در کشور های پیشرویی همچون هلند, گل ها از طریق حراج مجازی و به روش حراج هلندی به مشتریان عرضه می شود که مزایای بسیاری از جمله کاهش مسافت و زمان انتقال گل ها و دسترسی راحت به حراج اینترنتی را فراهم می کند. این تحقیق با هدف امکان سنجی اجرای روش حراج مجازی گل در ایران و دستیابی به راهکارهایی برای پیاده سازی موفق آن, ابتدا ابزارهای شناخته شده مستندسازی و طراحی مدل های کسب وکار را مطالعه و ارزیابی کرده و در ادامه مدلی کیفی از روش اجرای حراج مجازی گل در ایران را در قالب تابلوی کسب و کار آستروالدر ارایه داده است. سپس, مدل کیفی را طی چند مرحله مصاحبه باز با تعدادی از کارشناسان تولید و فروش گل, با استفاده از روش پویایی سیستم ها و با طراحی مدل های علی حلقوی و جریان, کمی نموده و داده های مورد نیاز اجرای آن را نیز با توزیع پرسشنامه بین نمونه 63 گل فروشی شهر تهران جمع آوری کرده است. نتایج حاصل از شبیه سازی رفتار این مدل در سناریوهای مختلف نشان می دهد نه تنها روش حراج مجازی گل در ایران قابل اجرا است, بلکه با اتخاذ راهبردهای مناسب, علاوه بر کاهش ضایعات گل, افزایش قیمت دریافتی تولید کننده و کاهش قیمت پرداختی مصرف کننده, سود زیادی هم نصیب سایت اجرا کننده حراج گل خواهد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، سعید، قاضی زاده، مصطفی، علاالدینی، مهدی، و ملا علی پور، جواد. (1394). طراحی و تبیین مدل حراج مجازی گل ایران با رویکرد پویایی سیستم ها. پژوهشنامه بازرگانی، 20(77)، 59-85. SID. https://sid.ir/paper/497349/fa

    Vancouver: کپی

    صفری سعید، قاضی زاده مصطفی، علاالدینی مهدی، ملا علی پور جواد. طراحی و تبیین مدل حراج مجازی گل ایران با رویکرد پویایی سیستم ها. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1394؛20(77):59-85. Available from: https://sid.ir/paper/497349/fa

    IEEE: کپی

    سعید صفری، مصطفی قاضی زاده، مهدی علاالدینی، و جواد ملا علی پور، “طراحی و تبیین مدل حراج مجازی گل ایران با رویکرد پویایی سیستم ها،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 20، no. 77، pp. 59–85، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/497349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button