مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی محتوای دوره های آموزشی برگزارشده در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در سال 94

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 36

چکیده

 علیرغم نقش کلیدی آموزش فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور, که مورد اذعان و حتی تاکید اغلب سیاستمداران و صاحبنظران است, این آموزش های گران و پرهزینه از لحاظ پاسخگویی به نیازها و همچنین پاسخ به این سوال اصلی نظام آموزشی که "چه آموزش هایی با چه کیفیت و کمیتی ارائه شود ؟" با مشکل مواجه می شود و هر ساله خسارت های بسیار زیادی از بابت اتلاف و عدم بازده کافی سرمایه های به کار رفته برای ارائه این آموزش ها به کشور وارد می آید و سرمایه گذاری هایی که در بخش های تولیدی به عمل می آید به علت نقص آموزش و محتوای آموزش به بازده کافی نمی رسد. لذا پژوهش حاضر با هدف ارزیابی محتوای دوره های آموزشی برگزار شده در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی به انجام رسیده است. با توجه به بررسی پیشینه علمی موضوع, عواملی که می توانستند بر ارزیابی درونی محتوای آموزشی موثر باشند تعیین و مورد بررسی قرار گرفتند. جامعه آماری این تحقیق تمامی مربیان رسمی و پیمانی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان شامل 38 نفر (34 نفر مرد و 4 نفر زن) می باشند که با روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. روش تحقیق بکار گرفته شده در پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها توصیفی و همبستگی- مقایسه ای است و به روش پیماش انجام شده است و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای بود که پس از حصول اطمینان از اعتبار و پایایی آن, به جهت ارزیابی محتوای دوره های آموزشی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل نشان می دهد که مربیان تناسب محتوای آموزشی با نیازهای جامعه و تناسب محتوای نظری و عملی دوره ها را در اولویت های اول ارزیابی کرده اند. همچنین نتایج ضریب همبستگی گویای این است که متغیرهای نیازهای آموزشی کارآموزان, اهداف آموزشی و ارزشیابی پایان دوره با احتمال 99 درصد رابطه مثبت و معنی داری با محتوای آموزشی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانیان، علیرضا، چاوشان، محمد، و معتمدی، محمد. (1395). ارزیابی محتوای دوره های آموزشی برگزارشده در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در سال 94. شباک، 2(12 (پیاپی 19))، 15-36. SID. https://sid.ir/paper/497995/fa

    Vancouver: کپی

    زمانیان علیرضا، چاوشان محمد، معتمدی محمد. ارزیابی محتوای دوره های آموزشی برگزارشده در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در سال 94. شباک[Internet]. 1395؛2(12 (پیاپی 19)):15-36. Available from: https://sid.ir/paper/497995/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا زمانیان، محمد چاوشان، و محمد معتمدی، “ارزیابی محتوای دوره های آموزشی برگزارشده در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در سال 94،” شباک، vol. 2، no. 12 (پیاپی 19)، pp. 15–36، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/497995/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button