مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر استفاده از رسانه های جمعی و اجتماعی بر هم گرایی بین قومی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 101

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بررسی میزان تاثیر استفاده رسانه های جمعی و اجتماعی بر هم گرایی اقوام ایرانی است. روش تحقیق از نوع پیمایشی و حجم نمونه آماری, 1200 نفر بالای 17 سال از اقوام مورد نظر بوده و نمونه گیری نیز براساس ترکیبی از روش های احتمالی طبقه ای و خوشه ای چندمرحله ای انجام شده است. براساس یافته ها, میانگین هم گرایی اقوام بین نمونه موردنظر برابر با 62.47 درصد بوده و به ترتیب افراد قوم بلوچ, کرد, لر, فارس, آذری و عرب بیشترین تا کمترین میزان گرایش هم گرایی بین قومی را داشته اند. استفاده از شبکه های ماهواره ای قومی و تلویزیون های خارجی, بیشترین تاثیر منفی را بر هم گرایی اقوام داشته و پس از آن, شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در مسیر افزایش واگرایی, نقش ایفا کرده اند. شبکه های سراسری صداوسیما و مطبوعات, نقش ایجابی در هم گرایی اقوام داشته اما نقش اینترنت معنادار نیست. استفاده از رسانه های اجتماعی وب محور بیش از شبکه های اجتماعی بر بستر تلفن همراه هوشمند, باعث افزایش هم گرایی اقوام ایرانی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرازی آذر، زهرا، مظفری، افسانه، و بهرامیان، شفیع. (1395). تاثیر استفاده از رسانه های جمعی و اجتماعی بر هم گرایی بین قومی در ایران. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 17(34)، 69-101. SID. https://sid.ir/paper/500482/fa

    Vancouver: کپی

    خرازی آذر زهرا، مظفری افسانه، بهرامیان شفیع. تاثیر استفاده از رسانه های جمعی و اجتماعی بر هم گرایی بین قومی در ایران. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1395؛17(34):69-101. Available from: https://sid.ir/paper/500482/fa

    IEEE: کپی

    زهرا خرازی آذر، افسانه مظفری، و شفیع بهرامیان، “تاثیر استفاده از رسانه های جمعی و اجتماعی بر هم گرایی بین قومی در ایران،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 17، no. 34، pp. 69–101، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/500482/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button