مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی مقیاس ذهن آگاهی لانگر برای معلمان

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 54

چکیده

 ذهن آگاهی راهبردی است که با پذیرش و پراکندگی بالا به عنوان وسیله ای برای ارتقای بهزیستی دانش آموزان و معلمان سرتاسر دنیا به کار می رود. پرسشنامه ذهن آگاهی شامل مقیاس هایی برای سنجش آگاهی از پیرامون, تازه جویی, انعطاف پذیری, و خلق تازه ها است که لانگر (2004) آن را ساخته است. در مرحله اول, متخصصان ترجمه پرسشنامه 21 ماده ای را تایید کردند, سپس داده ها با روش تحلیل عامل تاییدی تحلیل شدند, سپس با چرخش واریماکس نهایتا چهار عامل استخراج شد. اگرچه تعداد ماده ها کاهش یافت, تعداد سازه ها همانند نسخه اصلی 4 سازه بود, آن گاه این پرسشنامه روی 385 معلم زن دبیرستان های دخترانه تهران که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شده بودند اجرا شد. ضریب اعتبار برای عامل ها بین 0.510 و 0.751 به دست آمد. پژوهش حاضر به منظور هنجاریابی ابزار سنجش ذهن آگاهی در معلمان زن صورت گرفته است و درنهایت, پرسشنامه با 14 ماده و 4 سازه استخراج گردید که می تواند 40.07 درصد واریانس را توجیه کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معماری، هنگامه، و حمیدی، فریده. (1395). هنجاریابی مقیاس ذهن آگاهی لانگر برای معلمان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 5(14 )، 42-54. SID. https://sid.ir/paper/507790/fa

    Vancouver: کپی

    معماری هنگامه، حمیدی فریده. هنجاریابی مقیاس ذهن آگاهی لانگر برای معلمان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1395؛5(14 ):42-54. Available from: https://sid.ir/paper/507790/fa

    IEEE: کپی

    هنگامه معماری، و فریده حمیدی، “هنجاریابی مقیاس ذهن آگاهی لانگر برای معلمان،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 5، no. 14 ، pp. 42–54، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button