مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دبیران درباره موانع کاربست یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی دیدگاه دبیران درباره موانع کاربست یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش است. روش پژوهش توصیفی - تحلیلی است؛ به این صورت که در بخش اول, با تحلیل اسنادی, موانع کاربست یافته های پژوهشی استخراج شده و در بخش دوم, با روش پیمایشی, دیدگاه دبیران درباره موانع کاربست یافته های پژوهشی بررسی شد. در بخش اول, جامعه آماری شامل متون نظری و پژوهشی مرتبط با موانع کاربست یافته های پژوهشی است و در بخش دوم, جامعه آماری شامل همه دبیران دوره دوم متوسطه در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1394 است که با استفاده از فرمول له وی و لمی شو تعداد 298 نفر نمونه برآورد و برای نمونه گیری از روش خوشه ای چندمرحله ای استفاده شده است. ابزار پژوهش, در بخش اول, جدول تحلیل محتوا و در بخش دوم, پرسش نامه محقق ساخته مبتنی بر موانع استخراجی بوده که روایی و پایایی آن تایید شده است. در یافته های تحلیل اسنادی, موانع مدیریتی - ساختاری, اقتصادی - مالی, فرهنگی - اجتماعی, ارتباطی - اطلاع رسانی و انگیزشی - انسانی شناسایی و در بررسی میدانی مشخص شد که همه موانع استخراجی در سطح 0.05 از کاربست یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش جلوگیری می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی منش، حامد، و موسوی اعظم، سیدمصطفی. (1395). بررسی دیدگاه دبیران درباره موانع کاربست یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 5(14 )، 87-108. SID. https://sid.ir/paper/507939/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی منش حامد، موسوی اعظم سیدمصطفی. بررسی دیدگاه دبیران درباره موانع کاربست یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1395؛5(14 ):87-108. Available from: https://sid.ir/paper/507939/fa

    IEEE: کپی

    حامد زمانی منش، و سیدمصطفی موسوی اعظم، “بررسی دیدگاه دبیران درباره موانع کاربست یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 5، no. 14 ، pp. 87–108، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button