مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

464
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی طرح جشنواره گردشگری نوروزی تهران قدیم با مدل مدیریت کیفیت یکپارچه در مقاصد گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 214

چکیده

 گردشگری محصولی به ه مپیوسته, شکننده, نابودشدنی, به شدت متکثر و به قطعات متعدد تقسیم شده است. برای رسیدن به اهداف گردشگری, د رنظر گرفتن رویکردی یکپارچه که در آن تمامی منافع و وظایف کنشگران و فعالان عرصه گردشگری در هماهنگی و یکپارچگی با یکدیگر دیده شود, ضروری می نماید. هدف از این مقاله ارزیابی طرح جشنواره گردشگری نوروزی تهران قدیم در سال 1391 و بیان نقاط قوت و ضعف طرح و ارائه پیشنهادهایی به منظور ارتقاء مدیریت کیفیت آن است. مدل ارزیابی تحقیق, مدل مدیریت کیفیت یکپارچه در مقاصد گردشگری است. این مدل در پاسخ به نیاز توسعه همه جانبه کیفیت در مقاصد گردشگری تدوین شده است. روش تحقیق, توصیفی تحلیلی بوده و با بهره گیری از اسناد و مطالعات کتابخانه ای در بخش چارچوب نظری تحقیق و استفاده از روش پیمایشی, ابزار پرسشنامه (بررسی 120 پرسشنامه) و مصاحبه عمیق با مدیر اجرایی طرح در بخش معرفی و ارزیابی طرح انجام شده است. یافته های اصلی تحقیق گویای این مطلب است که برای پرکردن خلاء علمی- اجرایی میان فهم کارشناسان و پژوهشگران عرصه گردشگری و نیاز مدیران اجرایی طرح, می توان کمیته راهبری مشترک نوروزی متشکل از کارشناسان برنامه ریز گردشگری, مدیران اجرایی طرح, کارمندان و راهنمایان گردشگری (بلد محله) برقرار نمود که طی جلسات و نشست های مشترک و تعاملی پیش از شروع زمان گردشگری نوروزی, چشم انداز, اهداف و راهبردهای برنامه ریزی و مدیریتی طرح گردشگری نوروزی را بر اساس تحلیل شرایط موجود, سابقه اجرایی این طر حها در سایر شهرها, ارزیابی نتایج طرح های گردشگری نوروزی سال های پیشین که اساس و محتوای مدل مدیریت کیفیت یکپارچه را تشکیل م یدهد, تدوین کنند و پس از اتمام زمان برگزاری طرح نیز این کمیته به بررسی بازخوردها و نتایج طرح مبادرت ورزد و اقدامات اصلاحی و توسعه ای که در فرآیندها و محتویات طرح می توان در سال های آینده اتخاذ شود, پیشنهاد دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلی، سیدمصطفی، و شکوهی بیدهندی، محمدصالح. (1394). ارزیابی طرح جشنواره گردشگری نوروزی تهران قدیم با مدل مدیریت کیفیت یکپارچه در مقاصد گردشگری. معماری و شهرسازی آرمان شهر، -(15)، 205-214. SID. https://sid.ir/paper/508514/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلی سیدمصطفی، شکوهی بیدهندی محمدصالح. ارزیابی طرح جشنواره گردشگری نوروزی تهران قدیم با مدل مدیریت کیفیت یکپارچه در مقاصد گردشگری. معماری و شهرسازی آرمان شهر[Internet]. 1394؛-(15):205-214. Available from: https://sid.ir/paper/508514/fa

    IEEE: کپی

    سیدمصطفی جلیلی، و محمدصالح شکوهی بیدهندی، “ارزیابی طرح جشنواره گردشگری نوروزی تهران قدیم با مدل مدیریت کیفیت یکپارچه در مقاصد گردشگری،” معماری و شهرسازی آرمان شهر، vol. -، no. 15، pp. 205–214، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/508514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button