Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

850
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

483
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) بر اساس سبک های تفکر

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس سبک های تفکر بود. تعداد 705 دانشجوی دانشگاه افسری امام علی (ع) به روش نمونه برداری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای سنجش متغیر سبک های تفکر از پرسش نامه فرم کوتاه سبک های تفکر اشترنبرگ و واگنر (1992) استفاده شد. برای اندازه گیری پیشرفت تحصیلی دانشجویان میانگین کل نمره های آنها در دروس مصوب دانشگاهی محاسبه گردید. نتایج تحقیق نشان داد که سبک های تفکر سلسله مراتبی, کلی, بیرونی, قانون گذاری, قضایی و سبک های تفکر نوع اول با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت معنی دار, و سبک تفکر درونی با پیشرفت تحصیلی رابطه منفی معنی دار دارند. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که در کل دانشجویان, ضریب همبستگی چندگانه بین سبک های تفکر و پیشرفت تحصیلی 0.19 است و سبک های تفکر قانون گذاری (سبک تفکر نوع اول), جزئی (سبک تفکر نوع دوم) و بیرونی (سبک تفکر نوع سوم), 3.7 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کرده اند. در دانشجویان سال اول, ضریب همبستگی چندگانه بین سبک های تفکر و پیشرفت تحصیلی 0.29 است و سبک های تفکر سلسله مراتبی و کلی (سبک های تفکر نوع اول), 8.2 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کردند. در دانشجویان سال دوم, همبستگی چندگانه 0.28 است و سبک تفکر بیرونی (سبک تفکر نوع سوم) 7.4 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کرده است. بین سبک های تفکر و پیشرفت تحصیلی دانشجویان سال سوم رابطه معنی داری مشاهده نشد. این نتایج در ارتباط با پژوهش های گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، جهانبخش، اژه ای، جواد، غلامعلی لواسانی، مسعود، و عباس زاده، ناصر. (1396). پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) بر اساس سبک های تفکر. مدیریت نظامی، 17(65)، 1-28. SID. https://sid.ir/paper/508953/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی جهانبخش، اژه ای جواد، غلامعلی لواسانی مسعود، عباس زاده ناصر. پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) بر اساس سبک های تفکر. مدیریت نظامی[Internet]. 1396؛17(65):1-28. Available from: https://sid.ir/paper/508953/fa

    IEEE: کپی

    جهانبخش صادقی، جواد اژه ای، مسعود غلامعلی لواسانی، و ناصر عباس زاده، “پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) بر اساس سبک های تفکر،” مدیریت نظامی، vol. 17، no. 65، pp. 1–28، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/508953/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا