مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

251
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش شرط ها و پیامد های قصد اشتراک دانش در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 97

چکیده

 هدف: هدف این مقاله, شناسایی میزان تاثیر پیش شرط های قصد اشتراک دانش بر پایه نظریه رفتار برنامه ریزی شده «آجزن» (1991) و بررسی پیامدهای رفتاری آن بر مبنای نظریه «نوناکا و تاکوچی» (1995) است.روش: پژوهش انجام شده از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل داده اند و نمونه انتخاب شده, 289 نفر از دانشجویان این دانشگاه بود. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه بود و از الگویابی معادلات ساختاری برای تجزیه وتحلیل داده ها استفاده شد.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد نگرش, هنجارهای ذهنی, باورهای رفتاری و باورهای هنجاری بر قصد اشتراک دانش تاثیر می گذارند. قصد اشتراک دانش تاثیری مستقیم و معنا دار بر انواع رفتار های فرد در خصوص اشتراک دانش دارد. همچنین رفتار های درون دهی بر ترکیب, ترکیب بر تعاملی, تعاملی بر برون دهی تاثیر می گذارند. رابطه مستقیم و معنا داری نیز بین رفتار های درون دهی و برون دهی شناسایی شد. یکی دیگر از نتایج قابل توجه در این تحقیق, نقشی است که نگرش بر متغیرهای تاثیرگذار الگو دارد. نتایج تحقیق نشان داد نگرش به طور مستقیم بر هنجارهای ذهنی, قصد اشتراک دانش و رفتار های درون دهی و برون دهی تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کفاشان کاخکی، مجتبی، کمال زاده، سهیلا، نجی، آرزو، و رجبی، مریم. (1395). پیش شرط ها و پیامد های قصد اشتراک دانش در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز. کتابداری و اطلاع رسانی، 19(3 )، 73-97. SID. https://sid.ir/paper/509223/fa

    Vancouver: کپی

    کفاشان کاخکی مجتبی، کمال زاده سهیلا، نجی آرزو، رجبی مریم. پیش شرط ها و پیامد های قصد اشتراک دانش در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1395؛19(3 ):73-97. Available from: https://sid.ir/paper/509223/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی کفاشان کاخکی، سهیلا کمال زاده، آرزو نجی، و مریم رجبی، “پیش شرط ها و پیامد های قصد اشتراک دانش در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 19، no. 3 ، pp. 73–97، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509223/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button