Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

789
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

309
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر منابع شرکت های تولیدی بر دستیابی به اهداف حضور در نمایشگاه تجاری (مورد مطالعه: پژوهشی در نمایشگاه بین المللی بوشهر)

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 181

چکیده

 امروزه با افزایش رقابت و کاهش امکان به معرض دید قرار گرفتن کالاها, امکان حضور در نمایشگاه های تجاری دارای اهمیت صد چندان شده است. برگزاری نمایشگاه یک فرصت بسیار عظیم برای شرکت ها به منظور ارایه کالاهایشان است. حضور در نمایشگاه نیازمند تعیین اهداف از پیش تعیین شده و برنامه ریزی های طولانی مدت است و برای دستیابی به این اهداف شناخت سازمان ها از منابع خود در تعیین اهداف به عنوان یک اصل اساسی در شرکت های, شرکت کننده در نمایشگاه است. هدف از انجام این پژوهش بررسی میزان اهمیت منابع شرکت کنندگان در نمایشگاه تجاری و تاثیری که این منابع بر دستیابی به اهداف حضور در نمایشگاه ها خواهد داشت؛ است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها, توصیفی - پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی بوشهر است که بالغ بر 180 شرکت هستنند. نمونه این پژوهش با استفاده از جدول مورگان 120 شرکت در نظر گرفته شد. ابزار گردآوری داده های این پژوهش پرسشنامه است. روایی پرسشنامه از طریق اعتبار محتوا و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. روش تجزیه تحلیل داده ها نیز مدل معادلات ساختاری است. نتایج به دست آمده گویای این مطلب است که منابع پرسنلی غرفه, منابع برپایی نمایشگاه و قابلیت های مدیریتی بر اهداف فروش تاثیر معنادار دارند. همچنین منابع پرسنلی غرفه و قابلیت ارتباط با مشتری نیز بر اهداف غیر فروش تاثیر معنادار دارند. با توجه به یافته های پژوهش می توان بیان نمود, که بجز قابلیت های شراکت که بر اهداف فروش و غیر فروش تاثیری نداشتند, بهبود هر یک از ابعاد منابع و قابلیت های موجود در مدل, موجب دستیابی شرکت کنندگان به اهداف فروش و غیر فروش خود خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیل پور، مجید، بحرینی زاده، منیجه، و زندوی، محدثه. (1394). بررسی تاثیر منابع شرکت های تولیدی بر دستیابی به اهداف حضور در نمایشگاه تجاری (مورد مطالعه: پژوهشی در نمایشگاه بین المللی بوشهر). تحقیقات بازاریابی نوین، 5(3 (پیاپی 18) )، 161-181. SID. https://sid.ir/paper/509253/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیل پور مجید، بحرینی زاده منیجه، زندوی محدثه. بررسی تاثیر منابع شرکت های تولیدی بر دستیابی به اهداف حضور در نمایشگاه تجاری (مورد مطالعه: پژوهشی در نمایشگاه بین المللی بوشهر). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(3 (پیاپی 18) ):161-181. Available from: https://sid.ir/paper/509253/fa

    IEEE: کپی

    مجید اسماعیل پور، منیجه بحرینی زاده، و محدثه زندوی، “بررسی تاثیر منابع شرکت های تولیدی بر دستیابی به اهداف حضور در نمایشگاه تجاری (مورد مطالعه: پژوهشی در نمایشگاه بین المللی بوشهر)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 3 (پیاپی 18) ، pp. 161–181، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا