Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

834
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

244
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی حاشیه و کارایی بازار میگو در استان بوشهر

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 179

چکیده

 مطالعه سیستم بازاریابی میگو جهت دست یابی به راهکارهای افزایش تقاضای آن در بازار داخل از ضروریات است. با توجه به اهمیت تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر, این مطالعه به بررسی مسائل مربوط به حاشیه و کارایی بازار میگو در این استان پرداخته است. بدین منظور مقادیر حاشیه خرده فروشی, عمده فروشی و حاشیه کل, سهم عوامل بازاریابی, ضریب هزینه بازاریابی و کارایی فنی, قیمتی و کل برای این محصول محاسبه گردید. جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل تعداد 86 پرسشنامه و به روش طبقه بندی تصادفی در سطوح پرورش دهنده, خرده فروش, عمده فروش و عمل آوران میگو در استان بوشهر در سال 1392 انجام گرفته است. نتایج نشان داد که حاشیه خرده فروشی, عمده فروشی و حاشیه کل در مورد میگو به ترتیب 11625, 38800 و 50425 ریال بوده است که در این میان سهم تولیدکننده از قیمت نهایی 72.43 درصد, سهم عمده فروش 21.22 درصد و سهم خرده فروش 6.35 درصد برآورد گردید. همچنین کارایی فنی با 89.12 درصد بالاترین میزان کارایی را در سطح خرده فروشی داشته است. با توجه به برآورد تابع حاشیه کل, قیمت خرده فروشی و هزینه بازاریابی اثر معنی داری بر حاشیه کل داشته و اثر قیمت خرده فروشی بر حاشیه کل بزرگ تر و معنی دارتر بوده است. به طوری که با افزایش یک درصد در قیمت خرده فروشی و هزینه بازاریابی, حاشیه کل به ترتیب 0.523 و 0.215 درصد افزایش می یابد. با توجه به معنی دار شدن متغیر هزینه بازاریابی در الگوی حاشیه بازار, راهکارهای سیاستی باید در جهتی هدایت شوند که خدمات بازاریابی افزایش یافته و این هزینه ها اثر معنی دارتری بر میزان حاشیه بازار داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بلالی، حمید، و ابراهیمی، یوسف. (1394). بررسی حاشیه و کارایی بازار میگو در استان بوشهر. تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 7(3 (پیاپی 27))، 167-179. SID. https://sid.ir/paper/509678/fa

    Vancouver: کپی

    بلالی حمید، ابراهیمی یوسف. بررسی حاشیه و کارایی بازار میگو در استان بوشهر. تحقیقات اقتصاد کشاورزی[Internet]. 1394؛7(3 (پیاپی 27)):167-179. Available from: https://sid.ir/paper/509678/fa

    IEEE: کپی

    حمید بلالی، و یوسف ابراهیمی، “بررسی حاشیه و کارایی بازار میگو در استان بوشهر،” تحقیقات اقتصاد کشاورزی، vol. 7، no. 3 (پیاپی 27)، pp. 167–179، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509678/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا