مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سورئالیسم شیوه نوین جذب مخاطب در پوسترهای سینمایی

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 55

چکیده

 سبک فراواقع گرایی در شاخه های مختلف از جمله ادبیات, سینما, هنرهای تجسمی و ... بروز کرده است و همواره با استفاده از تکنیک هایی نظیر تناقض, رویا و فنونی مانند طنز و شگفتی آفرینی, توانسته نظر مخاطبین را به خود جلب کند. این سبک در پوستر های سینمایی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در پوستر پیام به قصد ارائه منظور و اقناع مخاطب طراحی می شود و همواره سعی بر جذب مخاطب و انتقال پیام دارد.با توجه به خصوصیات بارز این سبک, می توان سبک فراواقع گرایی را در پوستر سینمایی موفق دانست. همچنین در این سبک هنرمند امکان می یابد که زوایای پنهان مضمون فیلم را نمایش داده, مخاطب را شگفت زده, پیامی را در ذهن او ماندگار و همچنین نگرش او را نسبت به فیلم مثبت گرداند.در این تحقیق به بررسی شیوه سورئالیسم در گذشته و حال پرداخته ایم و به این نتیجه رسیدیم که آزادی و رهایی موجود در این شیوه به انتقال مفهوم فیلم کمک میکند. این شیوه می تواند یکی از شیوه های تاثیر گذار و ماندگار باشد. نوع پژوهش توصیفی, شیوه تحقیق, کتابخانه ای , همچنین جامعه آماری مورد نظر, پوستر های ایران در حوزه سینما که در دهه اخیر در ایران طراحی و ارائه شده اند میباشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بوند، شقایق، و امامی فر، سیدنظام الدین. (1395). سورئالیسم شیوه نوین جذب مخاطب در پوسترهای سینمایی. شباک، 2(2 (پیاپی 9) (جلد 4 مطالعات هنر و معماری))، 44-55. SID. https://sid.ir/paper/510166/fa

    Vancouver: کپی

    بوند شقایق، امامی فر سیدنظام الدین. سورئالیسم شیوه نوین جذب مخاطب در پوسترهای سینمایی. شباک[Internet]. 1395؛2(2 (پیاپی 9) (جلد 4 مطالعات هنر و معماری)):44-55. Available from: https://sid.ir/paper/510166/fa

    IEEE: کپی

    شقایق بوند، و سیدنظام الدین امامی فر، “سورئالیسم شیوه نوین جذب مخاطب در پوسترهای سینمایی،” شباک، vol. 2، no. 2 (پیاپی 9) (جلد 4 مطالعات هنر و معماری)، pp. 44–55، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510166/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button