مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل پارادایمی بلوغ حکمرانی شرکتی خوب در صنعت بیمه ایران

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 163

چکیده

 هدف این پژوهش, ارائه مدل پارادایمی بلوغ حکمرانی شرکتی خوب در صنعت بیمه ایران است. این مدل شامل شرایط علّی, مداخله گر, زمینه ای, راهبردها و پیامدهای تحقق بلوغ حکمرانی شرکتی خوب است. مدیران ارشد شرکت های بیمه فعال در حوزه حکمرانی دولتی در ایران شرکت کنندگان در این پژوهش هستند. پژوهش انجام شده از نوع کیفی-اکتشافی و روش استفاده شده در تحقیق نظریه داده بنیاد بر اساس رویکرد استراوس کوربین است. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند, پس از انجام مصاحبه, اشباع داده ها حاصل شده است. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی, مصاحبه نیمه ساختار یافته است که براساس یک پروتکل مصاحبه تهیه و اجرا شد. به منظور سنجش اعتبار, راهنمای مصاحبه برای صاحب نظران ارسال و از نظرات آن ها استفاده شد. پیامد ها و نتایج حاصل از مدل مفهومی پژوهش که در اثر تأثیرگذاری عوامل سه گانه به دست آمد عبارت است از: تأمین منافع, اجرای قوانین عدالت محور, پاسخگویی, رعایت اخلاق حرفه ای, نظارت مؤثر و متمرکز, افزایش اعتماد, رشد توانگری و پرتفوی, استفاده از فنّاوری, همکاری و مشارکت, بهبود ضریب نفوذ و قوت اجرا. نتایج حاصل از احصای شاخص های بلوغ حکمرانی شرکتی خوب استخراج مجموعاً 721 کد باز, 240 کد محوری و 69 کد انتخابی است. این داده ها نشان دادند که در شرکت های بیمه ای شفافیت, پاسخگویی, ارائه گزارش های دوره ای دقیق, داشتن تخصص, صلاحیت حرفه ای, حُسن شهرت و تجربه مدیران و تعامل با ذینفعان نقشی اساسی در بلوغ حکمرانی شرکتی ایفا می کند. همچنین شاخص های توانمندساز شرکتی می تواند اعتماد ذینفعان را تقویت کند و فرهنگ سازمانی را فرهنگی شفاف و ترغیب کننده درآورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلی پور، رحمت اله، حسن قلی پور یاسوری، طهمورث، و تقوی، علی. (1399). مدل پارادایمی بلوغ حکمرانی شرکتی خوب در صنعت بیمه ایران. مطالعات مدیریت دولتی ایران، 3(3 )، 159-163. SID. https://sid.ir/paper/510653/fa

    Vancouver: کپی

    قلی پور رحمت اله، حسن قلی پور یاسوری طهمورث، تقوی علی. مدل پارادایمی بلوغ حکمرانی شرکتی خوب در صنعت بیمه ایران. مطالعات مدیریت دولتی ایران[Internet]. 1399؛3(3 ):159-163. Available from: https://sid.ir/paper/510653/fa

    IEEE: کپی

    رحمت اله قلی پور، طهمورث حسن قلی پور یاسوری، و علی تقوی، “مدل پارادایمی بلوغ حکمرانی شرکتی خوب در صنعت بیمه ایران،” مطالعات مدیریت دولتی ایران، vol. 3، no. 3 ، pp. 159–163، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510653/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button