Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

378
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر جذب مخاطب در کتابخانه های آستان قدس رضوی بر اساس مدل بازاریابی مشتری مدار «چهار سی» از دیدگاه کتابداران

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر افزایش جذب مخاطبان به کتابخانه های آستان قدس رضوی بر اساس مدل بازاریابی مشتری مدار «چهار سی» از دیدگاه کتابداران انجام شده است.روش شناسی: روش پژوهش «توصیفی- پیمایشی» و ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه ای محقق ساخته, شامل40 سوال بسته در چهار قسمت است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران و کتابداران شاغل در سازمان مذکور است که در زمان انجام پژوهش , 243 نفر بودند. با توجه به حجم کم جامعه آماری, نمونه گیری انجام نشد و پرسش نامه بین جامعه آماری به طورکامل توزیع شد. در نهایت, 163 پرسش نامه معتبر جمع آوری شد. علاوه بر آمار توصیفی , با توجه به غیرنرمال بودن داده ها, برای آزمون فرضیه ها از رگرسیون ترتیبی و برای بررسی ارتباط بین متغیرها از آزمون مجذور کای و ضریب همبستگی اسپیرمن, استفاده شده است.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد عناصر آمیخته بازاریابی در جذب مخاطبان به کتابخانه های آستان قدس رضوی تاثیر دارند و مولفه های «ارتباط», «راحتی» و «هزینه» به ترتیب, در جذب مخاطبان به کتابخانه های آستان قدس رضوی نقش دارند, ولی مولفه «ارزش های مورد انتظار مشتری» در جذب مخاطبان نقش ندارد. یافته های این پژوهش نشان داد با کمک مولفه های عناصر آمیخته بازاریابی «چهار سی» می توان به جذب مخاطبان کتابخانه های آستان قدس رضوی کمک کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوانمردی، مریم، نوروزی، علیرضا، و ناخدا، مریم. (1394). شناسایی عوامل موثر بر جذب مخاطب در کتابخانه های آستان قدس رضوی بر اساس مدل بازاریابی مشتری مدار «چهار سی» از دیدگاه کتابداران. کتابداری و اطلاع رسانی، 18(4 (مسلسل 72) )، 31-54. SID. https://sid.ir/paper/510805/fa

    Vancouver: کپی

    جوانمردی مریم، نوروزی علیرضا، ناخدا مریم. شناسایی عوامل موثر بر جذب مخاطب در کتابخانه های آستان قدس رضوی بر اساس مدل بازاریابی مشتری مدار «چهار سی» از دیدگاه کتابداران. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1394؛18(4 (مسلسل 72) ):31-54. Available from: https://sid.ir/paper/510805/fa

    IEEE: کپی

    مریم جوانمردی، علیرضا نوروزی، و مریم ناخدا، “شناسایی عوامل موثر بر جذب مخاطب در کتابخانه های آستان قدس رضوی بر اساس مدل بازاریابی مشتری مدار «چهار سی» از دیدگاه کتابداران،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 18، no. 4 (مسلسل 72) ، pp. 31–54، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا