مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گرایش های ارزشی مصرف کننده و تمایل به رفتار خرید

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 137

چکیده

 برای دستیابی به توسعه پایدار, تلاش ها باید از تولید پاک تر فراتر رفته و بر مصرف پایدار متمرکز شود. مصرف پایدار به طور فزاینده ای برای جلوگیری از اقدامات غیر زیست محیطی تولید کنندگان مهم است. از این رو هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید زیست محیطی از منظر گرایش های ارزشی غالب بر جامعه است. در این تحقیق, داده ها از کلیه مصرف کنندگان ایرانی که حداقل یکبار از محصولات ارگانیک خریداری نموده اند, جمع آوری گردید. پرسشنامه این تحقیق در 5 استان بزرگ ایران که دارای مراکز تولید و فروش محصولات غذایی ارگانیک بوده اند, توزیع گردید. نتایج تحقیق نشان دهنده این امر است که گرایش ارزشی نوع دوستانه و زیست گرایانه از عوامل تاثیر گذار بر نگرش زیست محیطی مصرف کننده هستند در صورتی که تاثیر گرایش ارزشی خودخواهانه بر نگرش زیست محیطی تایید نشد. به علاوه گرایش ارزشی خودخواهانه به طور مستقیم بر تمایل به خرید زیست محیطی موثر است. اما تاثیر گرایش های ارزشی نوع دوستانه و زیست گرایانه بر تمایل به خرید زیست محیطی به طور مستقیم تایید نشدند. این مقاله مفاهیم کاربردی را برای بازاریابان و فعالان محیط زیست مطرح خواهد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمتی غفرانی، یلدا، طالقانی، محمد، و چیرانی، ابراهیم. (1396). گرایش های ارزشی مصرف کننده و تمایل به رفتار خرید. کاوش های مدیریت بازرگانی، 9(17 )، 125-137. SID. https://sid.ir/paper/513818/fa

    Vancouver: کپی

    رحمتی غفرانی یلدا، طالقانی محمد، چیرانی ابراهیم. گرایش های ارزشی مصرف کننده و تمایل به رفتار خرید. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1396؛9(17 ):125-137. Available from: https://sid.ir/paper/513818/fa

    IEEE: کپی

    یلدا رحمتی غفرانی، محمد طالقانی، و ابراهیم چیرانی، “گرایش های ارزشی مصرف کننده و تمایل به رفتار خرید،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 9، no. 17 ، pp. 125–137، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513818/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button