Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

781
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

244
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش حمایت مالی (تبلیغات روی پیراهن) در نگرش هواداران تیم های پرطرفدار لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف از این تحقیق, بررسی نقش حمایت مالی (تبلیغات روی پیراهن) در نگرش طرفداران تیم های پرطرفدار لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش این تحقیق توصیفی و باتوجه به هدف از نوع کاربردی بود که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه هواداران بالای 18 سال تیم های پرطرفدار لیگ برتر فوتبال (استقلال, تراکتورسازی و پرسپولیس) در سال 92-91 بود. از آنجا که حجم جامعه آماری بیش از 100 هزار نفر بود, بر اساس جدول نمونه گیری مورگان, تعداد نمونه ها حداقل باید 384 نفر باشد که با احتمال بیست درصد ریزش 500 پرسشنامه توزیع شد. از این تعداد پرسشنامه پخش شده, تعداد 424 پرسشنامه کامل با نرخ پاسخگویی 95% به درستی برگشت داده شد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ای بود که نقش حمایت مالی بر نگرش هواداران را در پنج مولفه شامل نگرش هواداران به دلایل حضور حامی مالی, آگاهی و علاقه به نام و نشان تجاری حامیان, ارتقاء تصویر حامیان مالی, قصد خرید و وفاداری می سنجید. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.83 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (آزمون تی تک متغیره) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که حمایت مالی (تبلیغات روی پیراهن) به ترتیب بیشترین نقش را در افزایش آگاهی و علاقه, نگرش مثبت به حضور حامیان مالی, ارتقای تصویر حامیان مالی, وفاداری هواداران به محصولات حامیان مالی و افزایش قصد خرید هواداران از محصولات آنها داشته است. در نهایت با توجه به نقش مثبت حمایت مالی در کلیه عوامل, سازمان ها و شرکت های تجاری می توانند با در نظر گرفتن کمیت و هویت هواداران, حمایت مالی ورزشی در فوتبال را به عنوان یکی از راهکارهای موثر ترویج محصولات و خدمات خود در نظر بگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوری زاده، علی، گودرزی، محمود، علی دوست قهفرخی، ابراهیم، و همایون نیافیروزجاه، مرتضی. (1396). بررسی نقش حمایت مالی (تبلیغات روی پیراهن) در نگرش هواداران تیم های پرطرفدار لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 9(2 )، 9-20. SID. https://sid.ir/paper/514011/fa

    Vancouver: کپی

    نوری زاده علی، گودرزی محمود، علی دوست قهفرخی ابراهیم، همایون نیافیروزجاه مرتضی. بررسی نقش حمایت مالی (تبلیغات روی پیراهن) در نگرش هواداران تیم های پرطرفدار لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1396؛9(2 ):9-20. Available from: https://sid.ir/paper/514011/fa

    IEEE: کپی

    علی نوری زاده، محمود گودرزی، ابراهیم علی دوست قهفرخی، و مرتضی همایون نیافیروزجاه، “بررسی نقش حمایت مالی (تبلیغات روی پیراهن) در نگرش هواداران تیم های پرطرفدار لیگ برتر فوتبال ایران،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 9، no. 2 ، pp. 9–20، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا