مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی تصویرپردازی مبتنی بر آیات و روایات از مهدویت

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 131

چکیده

 نوشتن از موعود امم یکی از سختترین قلم زدن هاست, زیرا که تصویرسازی از آن منجی ای که قرار است نه فقط میان گروه, دسته, نژاد, قاره و یا فرهنگ و زبانی خاص بلکه میان عالمیان قسط و عدل را برقرار سازد و علم را به کمال رساند؛ در این بازار پرحقه ی تصویرسازی از پلیدی ها و زشتی ها به نام درستی و زیبایی, امری است بس دشوار! از سویی مراقبت از ساحت قدسی اش و از سوی دیگر رساندن آنچه که به بهترین شکل معرف شخصیت موعود با تمام ویژگی هایش باشد, می طلبد که با وسواسی زیاد در این عرصه قدم نهیم. در دوره ای که دکان داران در قالب نام مهدویت در پس کلام و ظاهر زیبا, اصل دین و دیانت را در حراجی سیاست به فروش می گذارند و همه چیز بوی ریا و ناخالصی گرفته و عالم نمایان پرسروصدا تصویر زیبای مهدویت را به زشتی کردار گروه و دسته ی خویش پیوند می زنند و زشتی آخرالزمانی دیگران را با چهره ای مشابه با چوب حراج زدن به آموزه های زیبای مهدویت پاسخ می دهند؛ کشف روش صحیح تصویرپردازی از امام عصر ارواحنافداه نه تنها یک ضرورت, که یک امر حیاتی است که آینده ما و نسل مان را رقم می زند. لذا این پژوهش ضمن تحلیل گفتمان آثار برجسته مهدوی شیعیان اثنی عشری در سطح رسانه های شیعیان جهان, معرفی شده از سوی مصاحبه شوندگان, و تحلیل گفتمان آنها تمرکز خویش را بر تحلیل موضوعی (تم) آیات و روایات مهدوی گذارده و با رجوع به خبرگان مهدوی و عرضه نتایج به ایشان و تلفیق مجدد مفاهیم, به تحلیل تم و ارایه راهکارهای تصویرپردازی مطلوب از امام زمان عجل الله تعالی فرجه در رسانه ها مبتنی بر آیات و روایات پرداخته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیاح، احمد، زارعی متین، حسن، هاشمیان، سیدمحمدحسین، و شرف الدین، سیدحسین. (1399). طراحی الگوی تصویرپردازی مبتنی بر آیات و روایات از مهدویت. مطالعات رسانه ای، 15(49 )، 115-131. SID. https://sid.ir/paper/514902/fa

    Vancouver: کپی

    سیاح احمد، زارعی متین حسن، هاشمیان سیدمحمدحسین، شرف الدین سیدحسین. طراحی الگوی تصویرپردازی مبتنی بر آیات و روایات از مهدویت. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1399؛15(49 ):115-131. Available from: https://sid.ir/paper/514902/fa

    IEEE: کپی

    احمد سیاح، حسن زارعی متین، سیدمحمدحسین هاشمیان، و سیدحسین شرف الدین، “طراحی الگوی تصویرپردازی مبتنی بر آیات و روایات از مهدویت،” مطالعات رسانه ای، vol. 15، no. 49 ، pp. 115–131، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514902/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button