مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

354
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

«ارزیابی اثربخشی آموزش های تخصصی ساعس (در دوره های بصیرت 1395) در تغییر الگوی رفتاری فرماندهان و مدیران ستاد فرماندهی ناجا»

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 160

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه ضرورت برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای کارکنان و مدیران بر کسی پوشیده نیست. سازمان ها هرساله مبالغ هنگفتی را صرف برگزاری دوره های آموزشی می کنند؛ اما یکی از دغدغه های اصلی مجریان و برنامه ریزان, اطلاع از میزان اثربخش بودن دوره های آموزشی برگزار شده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی «ارزیابی میزان اثربخشی آموزش های تخصصی ساعس (در دوره های بصیرت سال 1395 قم) در تغییر الگوی رفتاری فرماندهان و مدیران ستاد فرماندهی ناجا» است. روش تحقیق: در این تحقیق از هر دو روش گردآوری اطلاعات یعنی روش های کتابخانه ای و روش های میدانی استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش, کلیة فرماندهان و مدیران ستاد فرماندهی ناجا بوده است. نمونة آماری تحقیق بر اساس فرمول کوکران 100 نفر از فرماندهان, قبل از اعزام به دوره و بعد از مراجعت از دورة بصیرت قم انتخاب شدند. در تحقیق حاضر برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسش نامه استفاده شد که توسط محقق طراحی شده و روایی و پایایی آن محاسبه شده است. یافته ها و نتیجه گیری: یافته های تحقیق حاکی از آن است که آموزش های تخصصی ساعس بر خودآگاهی, خودتنظیمی و ریسک پذیری فرماندهان و مدیران ستاد فرماندهی ناجا در سطح 001/0 تأثیر معنی دار و مثبت است. همچنین نتیجة میانگین رتبه ها بر اساس آزمون فریدمن نشان می دهد که خودتنظیمی با ضریب 14/4 میانگین بالاتری دارد و از وضعیت مطلوب تری نسبت به بقیة شاخص ها برخوردار است. از کاربردهای تحقیق حاضر, برنامه ریزی برای آموزش های ساعس برای ارتقای الگوهای رفتاری فرماندهان و مدیران است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی شوازی، علی، محبی، علی، و برکتی، محمود. (1397). «ارزیابی اثربخشی آموزش های تخصصی ساعس (در دوره های بصیرت 1395) در تغییر الگوی رفتاری فرماندهان و مدیران ستاد فرماندهی ناجا». بصیرت و تربیت اسلامی، 15(45 )، 127-160. SID. https://sid.ir/paper/515374/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی شوازی علی، محبی علی، برکتی محمود. «ارزیابی اثربخشی آموزش های تخصصی ساعس (در دوره های بصیرت 1395) در تغییر الگوی رفتاری فرماندهان و مدیران ستاد فرماندهی ناجا». بصیرت و تربیت اسلامی[Internet]. 1397؛15(45 ):127-160. Available from: https://sid.ir/paper/515374/fa

    IEEE: کپی

    علی عباسی شوازی، علی محبی، و محمود برکتی، “«ارزیابی اثربخشی آموزش های تخصصی ساعس (در دوره های بصیرت 1395) در تغییر الگوی رفتاری فرماندهان و مدیران ستاد فرماندهی ناجا»،” بصیرت و تربیت اسلامی، vol. 15، no. 45 ، pp. 127–160، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515374/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button