مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

258
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش فلسفی بر مفهوم بازنمایی در هنر پاپ آرت با تأکید بر اندیشه های آرتور دانتو

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 180

چکیده

 مفهوم بازنمایی هنر را می توان به چهار مرحله ی تاریخی و فلسفی تفکیک کرد: مرحله اول بازنمایی هنر با دیدگاه جهان مُثُل افلاطون عجین است. مرحله دوم بازنمایی عینی جهان خارج تحت تأثیر اندیشه های کانت می باشد. در مرحله سوم با رویکردی بر نظریات فرمالیست کلمنت گرینبرگ به انتزاع در بازنمایی اشاره می نماییم, اما مرحله چهارم که نقطه ی عطفی در مفهوم بازنمایی است با تفکرات فلسفی آرتور دانتو که به ماهیت این مفهوم در هنر آوانگارد می پردازد روبه رو هستیم. جایی که به اعتقاد دانتو تلاقی هنر و فلسفه است. دانتو معتقد بود هنر آوانگارد به دلیل گستردگی که در درون خود دارد همه سبک ها و شیوه های هنری را در خود جای می دهد. از طرفی در فلسفه دانتو با دو رویکرد فلسفی مواجه هستیم؛ رویکرد اول آن که هر فردی می تواند هنرمند باشد و رویکرد دوم هر چیزی می تواند اثر هنری شود. از این رو, مقاله ی حاضر بر آن است تا با تأکید بر اندیشه های فلسفی آرتور دانتو در هنر آوانگارد و به شیوه ای مبتنی بر نمونه ها و آثار هنرمندان سبک پاپ آرت بر تبیین مفهوم فلسفی بازنمایی و چگونگی بازگشت این مفهوم به عناصر تصویری جهان پیرامون در عصر پاپ آرت اشاره کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولی زاده، سمیه، و شریف زاده، محمدرضا. (1398). نگرش فلسفی بر مفهوم بازنمایی در هنر پاپ آرت با تأکید بر اندیشه های آرتور دانتو. فلسفه تحلیلی (جستارهای فلسفی-پژوهش های فلسفی)، 15(36 )، 157-180. SID. https://sid.ir/paper/515443/fa

    Vancouver: کپی

    ولی زاده سمیه، شریف زاده محمدرضا. نگرش فلسفی بر مفهوم بازنمایی در هنر پاپ آرت با تأکید بر اندیشه های آرتور دانتو. فلسفه تحلیلی (جستارهای فلسفی-پژوهش های فلسفی)[Internet]. 1398؛15(36 ):157-180. Available from: https://sid.ir/paper/515443/fa

    IEEE: کپی

    سمیه ولی زاده، و محمدرضا شریف زاده، “نگرش فلسفی بر مفهوم بازنمایی در هنر پاپ آرت با تأکید بر اندیشه های آرتور دانتو،” فلسفه تحلیلی (جستارهای فلسفی-پژوهش های فلسفی)، vol. 15، no. 36 ، pp. 157–180، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515443/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button