مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

308
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

283
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل پویای زوال خطوط راه آهن به کمک تئوری پویایی سیستم: مطالعه موردی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 132

چکیده

 در صنعت راه آهن, تعیین الگوی خرابی خطوط ریلی نقش بسزایی در پیشگیری از خرابی ها و در نتیجه کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ایفا می نماید. از کاربردی ترین و مفید ترین این الگوها مدل زوال خطوط ریلی است. مدل های کنونی زوال خطوط ریلی مدل های زوال ایستایی هستند که بر تاثیر مستقل برخی از پارامترهای موثر بر زوال تمرکز دارند. در این مقاله مدل پویای زوال خطوط ریلی مبتنی بر تئوری پویایی سیستم (SD ) پیشنهاد شده است. تئوری پویایی سیستم یک نگرشی علمی است که براساس ساختار بازخوردی خود رفتار سیستم را در طول زمان تجزیه و تحلیل می کند. مدل پیشنهادی علاوه بر بررسی تاثیر همزمان پارامترهای مختلف, زوال خطوط ریلی را به صورت پویا ارزیابی می کند. پیاده سازی و اعتبارسنجی مدل پیشنهادی زوال با استفاده از یک مثال واقعی از راه آهن ایران, حکایت از صحت و دقت مدل دارد. از دیگر نتایج بسیار با اهمیت مدل پیشنهادی زوال, تعیین تابع زوال خطوط ریلی بر حسب زمان در شبکه ریلی ایران است. از این تابع می توان برای پیش بینی زوال خط در دوره های آتی استفاده نمود. این تابع قابلیت تعمیم به سایر شبکه های ریلی جهان را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرخی، آرش، و جعفریان مقدم، احمدرضا. (1397). مدل پویای زوال خطوط راه آهن به کمک تئوری پویایی سیستم: مطالعه موردی. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 4(4 (پیاپی 16) )، 111-132. SID. https://sid.ir/paper/515498/fa

    Vancouver: کپی

    فرخی آرش، جعفریان مقدم احمدرضا. مدل پویای زوال خطوط راه آهن به کمک تئوری پویایی سیستم: مطالعه موردی. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1397؛4(4 (پیاپی 16) ):111-132. Available from: https://sid.ir/paper/515498/fa

    IEEE: کپی

    آرش فرخی، و احمدرضا جعفریان مقدم، “مدل پویای زوال خطوط راه آهن به کمک تئوری پویایی سیستم: مطالعه موردی،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16) ، pp. 111–132، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515498/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button