مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,220
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و تست نرخ زوال ارتعاشات در خط آهن بالاستی

صفحات

 صفحه شروع 389 | صفحه پایان 401

چکیده

 ریل به عنوان یکی از منابع غالب تولیدکننده نویز در راه آهن در سرعت های معمول (تا 160 کیلومتر بر ساعت) شناخته شده است. مدل های تئوری نویز غلتشی نشان داده اند که نرخ زوال ارتعاشات در طول ریل, طول موثر انتشار نویز را کنترل می کند و در نتیجه ارتباط مستقیمی با انتشار نویز ریل دارد. در این مقاله, به بررسی نرخ زوال ارتعاشات و ارتباط آن با نویز ریل به کمک مدل سازی المان محدود و اندازه گیری میدانی پرداخته شده است. ریل با تکیه گاه های متناوب که معرف ریل بالاستی می باشد, در نرم افزار ABAQUS مدل سازی شده و پس از تحلیل, پاسخ ارتعاشی ریل استخراج شده و نرخ زوال در هر باند فرکانسی 1.3 اکتاو محاسبه شده است. همچنین توسط دو شتاب سنج, یکی روی محل تراورس و دیگری در محل بین تراورس ها روی خط متروی صادقیه اندازه گیری میدانی انجام شده و نرخ زوال عمودی خط به دست آمده است. مقایسه نتایج نرخ زوال به دست آمده از مدل سازی المان محدود و اندازه گیری میدانی, مطابقت خوبی را نشان داده است. همچنین مطابق نتایج اندازه گیری میدانی, در فرکانس های پایین فرکانس قطع, نرخ زوال مربوط به شتاب سنج در محل تراورس از نرخ زوال مربوط به شتاب سنج در محل بین تراورس ها, تقریبا 2 دسی بل کمتر می باشد ولی در فرکانس های بالای فرکانس قطع نتایج مربوط به دو شتاب سنج تقریبا منطبق بر یکدیگر می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملاطفی، حبیب اله، و ایزدبخش، سروش. (1390). تحلیل و تست نرخ زوال ارتعاشات در خط آهن بالاستی. پژوهشنامه حمل و نقل، 8(4 (پیاپی 29))، 389-401. SID. https://sid.ir/paper/83911/fa

    Vancouver: کپی

    ملاطفی حبیب اله، ایزدبخش سروش. تحلیل و تست نرخ زوال ارتعاشات در خط آهن بالاستی. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1390؛8(4 (پیاپی 29)):389-401. Available from: https://sid.ir/paper/83911/fa

    IEEE: کپی

    حبیب اله ملاطفی، و سروش ایزدبخش، “تحلیل و تست نرخ زوال ارتعاشات در خط آهن بالاستی،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 8، no. 4 (پیاپی 29)، pp. 389–401، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83911/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا