مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پژوهش محوری و صلاحیت های حرفه ای معلمان علوم تجربی

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 19

چکیده

آموزش علوم یکی از مولفه های اساسی برنامه ی درسی است که موجب رشد تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله در فراگیران می شود؛ بنابراین انتخاب شیوه ی مناسب تدریس و استفاده از الگوهای نوین و خلاق توسط معلمان اهمیت بسیاری دارد. هدف این پژوهش بررسی انواع روش های تدریس مناسب برای درس علوم و معرفی آن به معلمان است تا بتوانند در امر تدریس به منزله ی فردی حرفه ای عمل کنند. روش کار این پژوهش, بصورت کتابخانه ای است. یکی از روش های تدریس علوم تجربی, تدریس به شیوه ی پژوهش محور است که توسط آن یکی از اهداف عمده ی آموزش و پرورش در درس علوم یعنی توانایی حل مساله آفرینی و ابتکار فراگیر تحقق می یابد. شیوه دیگر آموزش علوم, آموزش به شیوه ی کاوشگری است. از آن جایی که مهمترین عامل ایجاد کننده تغییر برای بهبود سیستم های آموزشی معلمان هستند, تنها یک معلم حرفه ای است که می تواند از روش های تدریس متنوع در علوم استفاده کند و میزان یادگیری فراگیران را افزایش دهد. معلم حرفه ای کسی است که علاوه بر دانش و تجربه کافی با روش های تدریس نیز آشنایی دارد و می تواند کلاس اثر بخش و جذابی داشته باشد. یافته های این پژوهش نشان داد که روش های مطلوب و موثر در تدریس علوم تجربی بهره گیری از روش های پژوهش محوری, یادگیری اکتشافی, کاوشگری و. . . می باشد. این روش ها توسط معلمان حرفه ای که سه ویژگی دانش, تجربه و روش تدریس را دارا باشند, اجرا می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، زهرا، احمدپور، سپیده، و باقری، عالیه. (1398). پژوهش محوری و صلاحیت های حرفه ای معلمان علوم تجربی. نخبگان علوم و مهندسی، 4(1 )، 12-19. SID. https://sid.ir/paper/515952/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی زهرا، احمدپور سپیده، باقری عالیه. پژوهش محوری و صلاحیت های حرفه ای معلمان علوم تجربی. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1398؛4(1 ):12-19. Available from: https://sid.ir/paper/515952/fa

    IEEE: کپی

    زهرا صالحی، سپیده احمدپور، و عالیه باقری، “پژوهش محوری و صلاحیت های حرفه ای معلمان علوم تجربی،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 4، no. 1 ، pp. 12–19، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515952/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button