مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

114
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

67
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی پیشایندها و پسایندهای سیاست گذاری در رسانه ملی بر مبنای مدیریت استراتژیک نوین

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 124

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: این پژوهش با هدف شناسایی پیشایندها و پسایندهای سیاست گذاری در رسانه ملی بر مبنای مدیریت استراتژیک نوین انجام شدکه از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات جزء پژوهش های آمیخته است. روش پژوهش: جامعه آماری پژوهش خبرگان علمی و تجربی در حوزه رسانه بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدف مند و اصل اشباع 30 نفر حجم نمونه انتخاب شد. جامعه آماری در بخش کمی مدیران و کارشناسان رسانه ملی می باشد که براساس فرمول کوکران 246 نفر حجم نمونه برآورد شد. روایی ﻫ ﻤ ﮕ ﺮ ا پرسشنامه از طریق محاسبه ﻣ ﯿ ﺎ ﻧ ﮕ ﯿ ﻦ وارﯾ ﺎ ﻧ ﺲ و روایی واﮔ ﺮ ا از طریق محاسبه جذر به تایید رسید. پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 968/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آلفای کرونباخ, ﻣ ﯿ ﺎ ﻧ ﮕ ﯿ ﻦ وارﯾ ﺎ ﻧ ﺲ اﺳ ﺘ ﺨ ﺮ اج ﺷ ﺪ ه (AVE), ماتریس جذر AVE, کولموگروف اسمیرنف, تحلیل عاملی تاییدی و t تک نمونه ای استفاده شد. یافته ها ونتایج: نتایج به دست آمده به شناسایی 18 مولفه و 70 شاخص منجر شد که 14 مؤلفه به عنوان پیشایند شامل آموزش, پیام, سیستم و روش, انسجام, قالب و ساختار, مدیریت دانش, تکنولوژی, ویژگی های شخصیتی, اعتمادسازی, منابع مالی (اقتصادی), منابع انسانی (سرمایه فکری), ارتباطات, یادگیری استراتژیک و تفکر استراتژیک و 4 مؤلفه به عنوان پسایند شامل فرهنگ, جذب مخاطب, خلاقیت و مدیریت تغییر بر سیاست گذاری در رسانه ملی بر مبنای مدیریت استراتژیک نوین تأثیر دارند. علاوه بر این, مدلی پژوهش متشکل از پیشایند و پسایندهای موثر جهت سیاست گذاری بر مبنای مدیریت استراتژیک نوین ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان توران پشتی، نجمین، مایلی، محمدرضا، اسماعیلی، محمدمهدی، و خسروی، محمدعلی. (1399). شناسایی پیشایندها و پسایندهای سیاست گذاری در رسانه ملی بر مبنای مدیریت استراتژیک نوین. مدیریت فرهنگی، 13(50 )، 107-124. SID. https://sid.ir/paper/516510/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان توران پشتی نجمین، مایلی محمدرضا، اسماعیلی محمدمهدی، خسروی محمدعلی. شناسایی پیشایندها و پسایندهای سیاست گذاری در رسانه ملی بر مبنای مدیریت استراتژیک نوین. مدیریت فرهنگی[Internet]. 1399؛13(50 ):107-124. Available from: https://sid.ir/paper/516510/fa

    IEEE: کپی

    نجمین دهقان توران پشتی، محمدرضا مایلی، محمدمهدی اسماعیلی، و محمدعلی خسروی، “شناسایی پیشایندها و پسایندهای سیاست گذاری در رسانه ملی بر مبنای مدیریت استراتژیک نوین،” مدیریت فرهنگی، vol. 13، no. 50 ، pp. 107–124، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516510/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button