مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مولفه های صبر در پیش بینی رویکردهای یادگیری با واسطه گری انعطاف پذیری شناختی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف این پژوهش ارائه ی مدلی در مورد نقش مولفه های صبر در پیش بینی راهبردهای یادگیری با واسطه گری انعطاف پذیری شناختی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور خرامه بود که در نیمسال تحصیلی 94- 93 مشغول تحصیل بودند. از میان این افراد, تعداد 270 دانشجو به روش نمونه گیری خوشه ای به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. افراد گروه نمونه با تکمیل مقیاس صبر (خرمائی, فرمانی و سلطانی, 1393 ج), پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی (دنیس و وند روال, 2010) و مقیاس رویکردهای یادگیری شناختی / فراشناختی (الیوت و همکاران, 1999) در این پژوهش شرکت کردند. نتایج نشان داد مدل مطرح شده از برازش خوبی برخوردار است. همچنین نتایج نشان دهنده اثر مستقیم و غیرمستقیم مولفه های صبر بر راهبردهای یادگیری بود. مولفه های شکیبایی و استقامت با واسطه گری ادراک کنترل پذیری خرده مقیاس ناسازمانی در مطالعه را به صورت منفی و معنادار پیش بینی کردند. همچنین مولفه های متعالی شدن و رضایت از طریق نقش واسطه ای ادراک گزینه های مختلف ناسازمانی در مطالعه را به صورت منفی و معنادار و رویکرد پافشاری را به صورت مثبت و معنادار پیش بینی کردند. بر طبق این نتایج به متخصصان حوزه یادگیری و روانشناسان پیشنهاد می شود که به منظور کمک به دانشجویان در استفاده از رویکردهای مناسب یادگیری از راهبردهای آموزشی صبر استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، حسین، و فرمانی، اعظم. (1396). نقش مولفه های صبر در پیش بینی رویکردهای یادگیری با واسطه گری انعطاف پذیری شناختی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 13(45 )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/516657/fa

    Vancouver: کپی

    زارع حسین، فرمانی اعظم. نقش مولفه های صبر در پیش بینی رویکردهای یادگیری با واسطه گری انعطاف پذیری شناختی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛13(45 ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/516657/fa

    IEEE: کپی

    حسین زارع، و اعظم فرمانی، “نقش مولفه های صبر در پیش بینی رویکردهای یادگیری با واسطه گری انعطاف پذیری شناختی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 13، no. 45 ، pp. 1–20، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button