Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,319
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر منطقی دانش آموزان دختر و پسر سوم راهنمایی منطقه سامن

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 41

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر منطقی دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم راهنمایی منطقه آموزش و پرورش سامن در سال تحصیلی 91-90 بود. از بین این دانش آموزان نمونه ای با حجم 96 نفر به شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی در گروه آزمایش و کنترل جایگزین گردید. سپس با استفاده از آزمون مهارت های استدلال نیوجرسی, پیش آزمون به عمل آمد. آنگاه به گروه های آزمایش, به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای آموزش فلسفه برای کودکان ارائه گردید, اما گروه کنترل به روال معمول ادامه دادند. در پایان تفکر منطقی آزمودنی ها با آزمون مذکور, اندازه گیری شد. تحلیل داده ها با تحلیل کوواریانس نشان داد که تعامل آموزش فلسفه برای کودکان و جنسیت بر تفکر منطقی دانش آموزان تاثیر معنی دار داشته است. به علاوه آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر منطقی دانش آموزان دختر و پسر نیز به طور جداگانه تاثیر معنی دار داشت و این تاثیرها در سطح آلفا کمتر از p<0.01 معنی دار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگری، محمد، دیناروند، حسن، و ترکاشوند، محمدرضا. (1394). تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر منطقی دانش آموزان دختر و پسر سوم راهنمایی منطقه سامن. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 11(35)، 25-41. SID. https://sid.ir/paper/518273/fa

    Vancouver: کپی

    عسگری محمد، دیناروند حسن، ترکاشوند محمدرضا. تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر منطقی دانش آموزان دختر و پسر سوم راهنمایی منطقه سامن. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1394؛11(35):25-41. Available from: https://sid.ir/paper/518273/fa

    IEEE: کپی

    محمد عسگری، حسن دیناروند، و محمدرضا ترکاشوند، “تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر منطقی دانش آموزان دختر و پسر سوم راهنمایی منطقه سامن،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 11، no. 35، pp. 25–41، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518273/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا