مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل کانونی رابطه منزلت های هویت تحصیلی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 28

چکیده

 پژوهش حاضر در راستای بررسی رابطه ی منزلت های هویت تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان گروه نظری پایه سوم متوسطه منطقه کهریزک بوده اند که از این تعداد نمونه ای به حجم 311 نفر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای, انتخاب شده اند و به دو پرسشنامه ی "هویت تحصیلی" (واز و ایزاکسون, 2008) و "اهمال کاری تحصیلی" (سولومون و راث بلوم, 1984) پاسخ داده اند. روایی پرسش نامه ها به وسیله متخصصان تایید شده و پایایی آن ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده است. داده ها طی تحلیل همبستگی بنیادی نشان داد؛ ابعاد منزلت های هویت تحصیلی رابطه معنادار با اهمالکاری تحصیلی دارند. تحلیل کانونی دو مجموعه معنادار بین منزلت های هویت تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی را نشان داد. در مجموعه اول ابعاد هویت موفق و هویت زودرس رابطه منفی و هویت دیررس و سردرگم رابطه مثبت و معنادار با مولفه های آماده کردن تکلیف, آمادگی برای امتحان و تهیه مقاله داشتند. در مجموعه دوم هویت تحصیلی دیررس و سردرگم با اهمالکاری رابطه معنادار داشت. می توان نتیجه گرفت در مدارسی که دانش آموزان از هویت تحصیلی موفق برخوردار باشند, میزان اهمالکاری در دانش آموزان پایین خواهد بود هر چه قدر دانش آموزان از هویت سردرگم و هویت دیررس پایین برخوردار باشند, اهمالکاری تحصیلی بالاتری خواهند داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گزیدری، ابراهیم، غلامعلی لواسانی، مسعود، اژه ای، جواد، و حمزه رباطی، مطهره. (1394). تحلیل کانونی رابطه منزلت های هویت تحصیلی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانش آموزان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(7)، 17-28. SID. https://sid.ir/paper/518999/fa

    Vancouver: کپی

    گزیدری ابراهیم، غلامعلی لواسانی مسعود، اژه ای جواد، حمزه رباطی مطهره. تحلیل کانونی رابطه منزلت های هویت تحصیلی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانش آموزان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(7):17-28. Available from: https://sid.ir/paper/518999/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم گزیدری، مسعود غلامعلی لواسانی، جواد اژه ای، و مطهره حمزه رباطی، “تحلیل کانونی رابطه منزلت های هویت تحصیلی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانش آموزان،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 7، pp. 17–28، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518999/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button