Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

857
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

845
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازاریابی اجتماعی بر کاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان (مورد مطالعه: شرکت نفت پاسارگاد)

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 122

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی اجتماعی بر کاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان در شرکت نفت پاسارگاد صورت گرفته است. این تحقیق از نوع توصیفی - همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان شرکت نفت پاسارگاد به تعداد 500 نفر و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان به تعداد 217 نفر محاسبه و نمونه گیری به روش طبقه ای تصادفی بوده است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه 32 سوالی محقق ساخته برای سنجش بازاریابی اجتماعی و پرسشنامه 44 سوالی برای سنجش رفتار های ضد تولید بوده که روایی آنها به دو روش صوری و سازه و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تایید گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار Amos 22 و به روش الگوسازی معادلات ساختاری انجام شده است. نتایج فرضیه اصلی نشان داد که بازاریابی اجتماعی بر رفتارهای ضد تولید کارکنان تاثیر منفی معناداری دارد. همچنین نتایج فرضیه های فرعی نشان داد که بازاریابی اجتماعی منجر به کاهش رفتارهای ضد تولید معطوف به فرد و معطوف به سازمان شده و با تغییر نگرش کارکنان به سمت رفتار شهروندی سازمانی, علاوه بر کاهش اثرات منفی آن, باعث افزایش اثربخشی و سلامت سازمان و در نهایت منافع آن بر جامعه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، علی، راد، شیما، و گلشاهی، بهنام. (1395). بررسی تاثیر بازاریابی اجتماعی بر کاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان (مورد مطالعه: شرکت نفت پاسارگاد). مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی (مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت)، 7(27 )، 101-122. SID. https://sid.ir/paper/519868/fa

    Vancouver: کپی

    صفری علی، راد شیما، گلشاهی بهنام. بررسی تاثیر بازاریابی اجتماعی بر کاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان (مورد مطالعه: شرکت نفت پاسارگاد). مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی (مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت)[Internet]. 1395؛7(27 ):101-122. Available from: https://sid.ir/paper/519868/fa

    IEEE: کپی

    علی صفری، شیما راد، و بهنام گلشاهی، “بررسی تاثیر بازاریابی اجتماعی بر کاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان (مورد مطالعه: شرکت نفت پاسارگاد)،” مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی (مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت)، vol. 7، no. 27 ، pp. 101–122، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519868/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا