مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

418
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گردشگری و آموزش عالی ایران: تعامل یا تقابل

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 52

چکیده

 در مقاله حاضر ماهیت رابطه جهانگردی و آموزش عالی در پرتو نظریه تقابل بررسی شده است. هدف از مقاله حاضر آن است تا مشخص نماید آیا سیاست های توسعه گردشگری و آموزش عالی ایران در تعامل یا تقابل نسبت به یکدیگر قرار دارند؟ زیرا ماهیت سیاست گذاری در دو مساله اجتماعی فرهنگی یعنی جهانگردی و آموزش عالی متاثر از مبانی پیچیده علوم اجتماعی مانند قدرت, نظم و تضاد و واگرایی است, بنابراین با بهره گیری از روش شناسی تحلیلی- تفسیری و منابع مختلف, منابع و مقالات علمی موجود در مجلات علمی کشور در سال, اسناد برنامه های توسعه کشور بعد از انقلاب اسلامی, دیدگاه های نظری صاحب نظران و مدیران ارشد کشوری در مجلات, بررسی مقالات و مطالب سایت های اینترنتی, روزنامه ها و سایت های خبری دستگاه های اجرایی وابسته به گردشگری و آموزش عالی کشور و تجربه زیسته نگارنده اطلاعات مستخرجه با بهره گیری از روش تحلیل محتوا بررسی شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که الف: در پنج برنامه توسعه کشور بعد از انقلاب اسلامی بین سیاست گذاری های مرتبط با جهانگردی و نظام های آموزش عالی تعاملی وجود نداشته است. ب- در برنامه ششم توسعه رویکرد تعاملی پیش بینی شده است, اما فضای تقابلی کنونی ناشی از ساختارهای پیچیده کنونی و ناهمگرای تثبیت شده طی سال های گذشته, تضاد منافع سازمانی و مدیریتی, گسستگی نظام سیاست گذاری در این دو حوزه باعث شده که نتوان در برنامه ششم نیز خوش بینانه در خصوص خروج از تقابل بین دو حوزه را پیش بینی کرد. ج- توسعه گردشگری باید به عنوان یک علم با حوزه مشخص و رشته ای بین رشته ای در دانشگاه ها و مراکز آموزش علمی کشور موردتوجه جدی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرعلی زاده، یداله. (1396). گردشگری و آموزش عالی ایران: تعامل یا تقابل. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، 5(3)، 39-52. SID. https://sid.ir/paper/521593/fa

    Vancouver: کپی

    مهرعلی زاده یداله. گردشگری و آموزش عالی ایران: تعامل یا تقابل. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار[Internet]. 1396؛5(3):39-52. Available from: https://sid.ir/paper/521593/fa

    IEEE: کپی

    یداله مهرعلی زاده، “گردشگری و آموزش عالی ایران: تعامل یا تقابل،” آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، vol. 5، no. 3، pp. 39–52، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521593/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button