مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تاثیرگذار بر تصحیح سوالات امتحانات تشریحی توسط دبیران دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 227

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل تاثیرگذار بر تصحیح سوالات امتحانات تشریحی سال سوم متوسطه توسط دبیران دبیرستان های استان سمنان انجام گردید. جامعه پژوهش, کلیه دبیران مرد و زن شاغل به تدریس در دروس هندسه, ادبیات فارسی و تاریخ, در دبیرستان های مراکز شهرستان ها و شهرهای تابعه استان بودند که تعداد 97 نفر از آنها به صورت نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای, به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها به کلیه دبیرستان های دخترانه و پسرانه در دو شهر انتخاب شده که دارای شاخه نظری بودند, مراجعه شد و به هر دبیر در دروس مذکور, پرسشنامه اطلاعات فردی, نمونه سوال دروس مربوطه, راهنمای تصحیح آن بعلاوه ی 5 برگ امتحانی پاسخ داده شده توسط دانش آموزان, (این پنج برگ به صورت تصادفی از بین برگه های امتحانی پاسخ داده شده همان دروس به دست آمده بود) ارائه شد. برگه های امتحانی منتخب, برای تصحیح در اختیار همه دبیران هر یک از دروس قرار گرفت, تا بر اساس پاسخ ها و بارم بندی معین به برگه ها نمره دهند.برای مقایسه میانگین نمرات به دست آمده از آزمون T مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. یافته ها نشان داد ترتیب تصحیح سوالات امتحانی در درس تاریخ, و همچنین سلیقه شخصی دبیران بر نحوه تصحیح سوالات موثر می باشد و اما عواملی مانند جنسیت دبیران, مدرک تحصیلی, سابقه تدریس, جنسیت دانش آموزان تاثیرگذار نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی محمدی، معصومه، فرخی، نورعلی، و مهاجر، یحیی. (1394). عوامل تاثیرگذار بر تصحیح سوالات امتحانات تشریحی توسط دبیران دبیرستان. اندازه گیری تربیتی، 6(20)، 213-227. SID. https://sid.ir/paper/522149/fa

    Vancouver: کپی

    علی محمدی معصومه، فرخی نورعلی، مهاجر یحیی. عوامل تاثیرگذار بر تصحیح سوالات امتحانات تشریحی توسط دبیران دبیرستان. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1394؛6(20):213-227. Available from: https://sid.ir/paper/522149/fa

    IEEE: کپی

    معصومه علی محمدی، نورعلی فرخی، و یحیی مهاجر، “عوامل تاثیرگذار بر تصحیح سوالات امتحانات تشریحی توسط دبیران دبیرستان،” اندازه گیری تربیتی، vol. 6، no. 20، pp. 213–227، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522149/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button