مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رویکرد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کتابداری و اطلاع رسانی به امکانات وب 0.2: مطالعه موردی دانشگاه فردوسی و دانشگاه پیام نور مشهد

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف این مقاله پژوهشی این است که میزان آشنایی و استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی و پیام نور مشهد از ابزارها و امکانات وب2 را تعیین کرده و همچنین دیدگاه آنان را در مورد استفاده از این ابزارها مورد مطالعه قرار دهد. این پژوهش کاربردی به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری پژوهش, تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاغل به تحصیل در رشته کتابداری و اطلاع رسانی در دو دانشگاه فردوسی و پیام نور مشهد بودند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده کردیم. تعداد نمونه آماری طبق جدول مورگان 140 نفر بود که بر اساس نمونه گیری تصادفی طبقه ای, پرسشنامه را به اعضای نمونه توزیع کردیم و 76 نفر به پرسشنامه پاسخ دادند. یافته ها نشان داد که آشناترین ابزار وب 2 در میان هر دو جامعه پژوهش, وبلاگ و ناآشناترین و کم استفاده ترین ابزار, سایت های فهرست نویسی اجتماعی بود. پراستفاده ترین ابزار در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی, ویکی و در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور, وبلاگ بود. بین نوع دانشگاه محل تحصیل و آشنائی دانشجویان با ابزارهای وب 2 رابطه وجود داشت ولی بین نوع دانشگاه محل تحصیل و استفاده از این ابزارها رابطه وجود نداشت. همچنین, هر دو جامعه پژوهش, تاثیر استفاده از ابزارهای وب 2 را در به اشتراک گذاری دانش با دیگران, در حد متوسط ارزیابی کردند به غیر از ابزار وبلاگ که تاثیر آن در به اشتراک گذاری دانش با دیگران بیش از حد متوسط بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قرائی، ربابه، رداد، ایرج، و تجعفری، معصومه. (1394). تحلیل رویکرد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کتابداری و اطلاع رسانی به امکانات وب 0.2: مطالعه موردی دانشگاه فردوسی و دانشگاه پیام نور مشهد. جهانی رسانه، 10(1 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/522400/fa

    Vancouver: کپی

    قرائی ربابه، رداد ایرج، تجعفری معصومه. تحلیل رویکرد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کتابداری و اطلاع رسانی به امکانات وب 0.2: مطالعه موردی دانشگاه فردوسی و دانشگاه پیام نور مشهد. جهانی رسانه[Internet]. 1394؛10(1 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/522400/fa

    IEEE: کپی

    ربابه قرائی، ایرج رداد، و معصومه تجعفری، “تحلیل رویکرد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کتابداری و اطلاع رسانی به امکانات وب 0.2: مطالعه موردی دانشگاه فردوسی و دانشگاه پیام نور مشهد،” جهانی رسانه، vol. 10، no. 1 ، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522400/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button