مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

981
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی استراتژی های یادگیری، خلاقیت و نواوری در SME ها با استفاده از تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی و مدلسازی مسیر PLS

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 افزایش قابلیت های یادگیری اعضای سازمان می تواند بهترین راه برای بقای موفقیت در بلند مدت و همچنین پاسخ به تهدیدات و بهره برداری از فرصت ها و ایجاد نوآوری به شکل های مختلف باشد. هدف از پژوهش حاضر, بررسی استراتژی های یادگیری, خلاقیت و نوآوری در SME ها با استفاده از تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی و مدلسازی مسیر PLS می باشد. تحقیق از نظر هدف, کاربردی و از حیث روش تحقیق, توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل کارکنان شرکت های فعال در شهرک صنعتی بشل در بهار سال 1396 به تعداد 70 شرکت فعال و 1250 نفر بوده و روش نمونه گیری بصورت نمونه گیری طبقه ای نسبی با فرمول کوکران و به تعداد 297 تعیین گردید. داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و SMARTPLS مورد بررسی قرارگرفت. برای تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تائیدی استفاده گردید. آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد, بین یادگیری اکتشافی و یادگیری استخراجی, بین یادگیری اکتشافی و خلاقیت بداهه سازی, بین یادگیری استخراجی و خلاقیت بداهه سازی, بین خلاقیت بداهه سازی و خلاقیت ترکیبی و همچنین, بین خلاقیت بداهه سازی و نوآوری سازمانی در شرکت های فعال در شهرک صنعتی بشل, رابطه معناداری وجود داشته و متغیر مستقل, توانایی پیش بینی متغیر وابسته را داراست. در خصوص فرضیه های سوم, پنجم و هشتم, بین یادگیری اکتشافی و خلاقیت ترکیبی, بین یادگیری استخراجی و خلاقیت ترکیبی و همچنین, بین خلاقیت ترکیبی و نوآوری سازمانی در شرکت های فعال در شهرک صنعتی بشل, رابطه معناداری وجود نداشته است. در پایان با توجه به نتایج حاصل, به منظور بهبود نوآوری سازمانی شرکت های فعال در شهرک صنعتی بشل از طریق یادگیری سازمانی (اکتشافی و استخراجی) و خلاقیت سازمانی (بداهه سازی و ترکیبی), پیشنهاداتی کاربردی و قابل اجرا ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کمالی، سیما، و میرزایی، علی اکبر. (1397). بررسی استراتژی های یادگیری, خلاقیت و نواوری در SME ها با استفاده از تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی و مدلسازی مسیر PLS. نخبگان علوم و مهندسی، 3(5 )، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/523286/fa

    Vancouver: کپی

    کمالی سیما، میرزایی علی اکبر. بررسی استراتژی های یادگیری, خلاقیت و نواوری در SME ها با استفاده از تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی و مدلسازی مسیر PLS. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1397؛3(5 ):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/523286/fa

    IEEE: کپی

    سیما کمالی، و علی اکبر میرزایی، “بررسی استراتژی های یادگیری, خلاقیت و نواوری در SME ها با استفاده از تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی و مدلسازی مسیر PLS،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 3، no. 5 ، pp. 1–19، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523286/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button