مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فلسفه برنامه درسی آموزش عالی: پیشنهاد چهارچوبی برای فلسفه ورزی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 52

چکیده

 برنامه درسی و برنامه درسی آموزش عالی همانند سایر رشته های علمی دارای فلسفه ای است. به صور مختلفی می توان فلسفه برنامه درسی آموزش عالی را مورد بررسی قرار داد. مثلا می توان به سوالات متافیزیکی, معرفت شناختی و ارزش شناختی رو کرد و پرسید که پاسخ های ارائه شده به پرسش ماهیت واقعیت, چگونه و چه بخشی از برنامه درسی آموزش عالی را متاثر می سازد و اینکه واقعیت عینی است, ذهنی است یا عینی ذهنی است, چگونه موضوعات درسی و رشته های علمی در آموزش عالی را شکل می بخشد؟ برای نمونه گفته می شود که دوگانه دانستن واقعیت, موجب شده است که بخشی از آموزش عالی نظری و محض تلقی شود و بخش دیگر آن عملی و کاربردی. سوالات دیگری نظیر پرسش از بنیاد ها, اهداف, ماهیت روش ها و ماهیت استادی و شاگردی. . . نیز قابل طرح است و گاه ممکن است کندوکاو در پاسخ هایی باشد که فلاسفه در طول تاریخ فلسفه در مورد ماهیت برنامه درسی آموزش عالی پرسیده اند و اینها مکتوب شده و در قالب یک شاخه دانش درآمده اند. این مقاله که در دو بخش تنظیم شده, قصد دارد با روش دیالکتیک با خود و مفهوم یابی از تجارب, برای بخش اول و روش مطالعه اسناد و مدارک برای بخش دوم, فلسفه برنامه های درسی آموزش عالی را مورد بررسی قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قائدی، یحیی. (1398). فلسفه برنامه درسی آموزش عالی: پیشنهاد چهارچوبی برای فلسفه ورزی. راهبرد فرهنگ، 12(47)، 33-52. SID. https://sid.ir/paper/523828/fa

    Vancouver: کپی

    قائدی یحیی. فلسفه برنامه درسی آموزش عالی: پیشنهاد چهارچوبی برای فلسفه ورزی. راهبرد فرهنگ[Internet]. 1398؛12(47):33-52. Available from: https://sid.ir/paper/523828/fa

    IEEE: کپی

    یحیی قائدی، “فلسفه برنامه درسی آموزش عالی: پیشنهاد چهارچوبی برای فلسفه ورزی،” راهبرد فرهنگ، vol. 12، no. 47، pp. 33–52، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523828/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button